در سفر به قشم رزرو هتل بهتر است یا اقامتگاه بوم‌گردی؟

با رسیدن فصل پاییز و زمستان نوبت سفر به جنوب کشور و جزایری مانند قشم، کیش، هرمز و هنگام است. به همین خاطر امروز می‌خواهیم درباره سفر به قشم و مزایای اقامت در هتل و خانه بوم‌گردی صحبت کنیم.

در سفر به قشم رزرو هتل بهتر است یا اقامتگاه بوم‌گردی؟
کد خبر: 584588
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۷:۱۴:۱۲

برای سفر به جنوب کشور و جزیره‌گردی، کیش و قشم همیشه صدر لیست انتخابی مسافران هستند. کیش موقعیت تجاری خوبی به‌عنوان منطقه آزاد دارد و مسافران می‌توانند علاوه بر طبیعت زیبای جزیره در مجتمع‌های تجاری هم گشت‌وگذار کرده و با قیمت خوبی خرید کنند. از آن طرف قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران است که از لحاظ موقعیت تجاری و مراکز خرید با کیش برابری می‌کند و البته طبیعتی به مراتب زیباتر و جذاب‌تر دارد.

با رسیدن فصل پاییز و زمستان نوبت سفر به جنوب کشور و جزایری مانند قشم، کیش، هرمز و هنگام است. به همین خاطر امروز می‌خواهیم درباره سفر به قشم و مزایای اقامت در هتل و خانه بوم‌گردی صحبت کنیم تا بر اساس سلیقه، شرایط و بودجه‌ای که برای سفر انتخاب کردید، برای محل اقامت هم با اطمینان برنامه‌ریزی کنید و عازم سفر شوید.

مزایای اقامت در هتل‌های قشم

تعداد زیادی از مسافران برای اقامت در سفر هتل را انتخاب می‌کنند. این دوستان برای جستجوی فوری بهترین هتل‌ها می‌توانند از رزرو هتل قشم با قیمت های خوب از سایت جاباما استفاده کنند، اما برای دوستانی که بین انتخاب هتل و خانه بوم‌گردی مردد هستند، می‌خواهیم درباره مزایای اقامت در هتل صحبت کنیم.

اقامت در هتل تقریباً راحت و لوکس است، شما در هر هتلی که باشید از سه ستاره تا پنج ستاره، اتاق اختصاصی خودتان را همراه با سرویس بهداشتی در اختیار دارید. در اتاق‌های دونفره و سه‌نفره معمولی اتاقتان کوچک داست و امکاناتی مانند مینی بار، چای‌ساز و یخچال، تلویزیون، صندلی، حوله و سشوار دارد. هرچقدر هم اتاق گران‌تری انتخاب کنید، مانند سوئیت یا سوئیت رویال امکانات دیگری مانند میز ناهارخوری، میز کاری، آشپزخانه و ... اضافه می‌شود که همه آن‌ها را در قسمت معرفی اتاق هر هتل می‌توانید خوانده و سپس اتاق را رزرو کنید.

قاعدتاً هرچقدر اتاق گران‌تر باشد، امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار داده و البته فضایش هم بزرگ‌تر است. از طرف دیگر برخی هتل‌های مجلل آن هم در شهرهای ساحلی دو مدل اتاق با چشم‌انداز باغ هتل و چشم‌انداز دریا دارند که انتخاب نهایی بر عهده خودتان است.

تقریباً تمامی هتل‌ها از معمولی تا لوکس رستوران و کافی‌شاپ اختصاصی خودشان را دارند. رزرو اتاق در هتل هم یا همراه با رزرو صبحانه است و یا شامل رزرو تمام وعده‌های غذایی می‌شود که به آن هتل یوآل می‌گویند. در ضمن هتل‌ها مجهز به روم سرویس 24 ساعته یعنی تمیزکردن اتاق و تعویض ملحفه هستند و خدمات خشک‌شویی دارند. به همین خاطر در هر هتل گروهی از کارکنان در بخش خانه‌داری مشغول هستند که وظیفه‌شان تمیز کردن اتاق و تعویض ملحفه است. با این حساب اقامت در هتل تقریباً راحت است، اتاقتان دائماً تمیز می‌شود و می‌توانید لباس‌هایتان را برای خشک‎شویی بفرستید، یعنی همه امکانات در اختیار شما قرار دارد. در هر طبقه که مستقر باشید می‌توانید از آسانسور استفاده کنید و یا از خانه‌داری طبقه خودتان درخواست کمک کنید.

ساختمان هتل‌ها تقریباً نوساز هستند و آنهایی که قدیمی باشند، بازسازی شدند. امکاناتی مانند سالن ورزشی، استخر، مرکز ماساژ و اسپا هم بر اساس ستاره هتلی که در آن اقامت داشته باشید، در اختیارتان قرار می‌گیرد به این ترتیب بیشتر هتل‌های لوکس استخر و مرکز ماساژ دارند، در حالی که در هتل‌های ارزان‌قیمت چنین امکاناتی در اختیار مهمان قرار نمی‌گیرد.

قشم

لذت اقامت متفاوت در خانه‌های بوم‌گردی قشم

بسیاری از مسافران عاشقان فرهنگ بومی منطقه‌ای هستند که به آن سفر کردند. این افراد ترجیح می‌دهند غذاهای محلی همان منطقه را امتحان کنند و به جای هتل در خانه‌های بوم‌گردی اقامت داشته باشند.

خانه‎های بوم‌گردی در واقع اقامتگاه‌هایی هستند که با تکیه بر معماری بومی آن محل ساخته شدند و یا خانه‌های قدیمی و وسیعی هستند که بعد از بازسازی به هتل تبدیل شدند و حالا پذیرایی مهمانان هستند. مثلاً در کرمان شما می‌توانید در خانه‌های بوم‌گردی که به شکل کپر ساخته شده، اقامت داشته باشید و یا در کاشان در خانه بوم‌گردی انتخاب کنید که در اصل یک بنای تاریخی و بازسازی شده است.

خانه‌های بوم‌گردی هم مانند هتل امکانات و قیمت‌های مختلفی دارند، به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم کدام یک گران‌تر است. از طرف دیگر رزرو همۀ خانه‌های بوم‌گردی مانند هتل همراه با صبحانه یا یوآل (شامل تمام وعده‌های غذایی) نیست و باید حتماً پیش از رزرو توضیحات مربوط به وعده‌های غذایی را حتماً بخوانید.

برخی خانه‌های بوم‌گردی حمام یا سرویس مشترک دارند که این مورد هم در قسمت اطلاعات قابل‌مشاهده است. در نهایت هم باید گفت که این اقامتگاه‌های تاریخی مانند هتل ممکن است که صندوق امانات، روم سرویس 24 ساعته، خدمات خشک‌شویی، صرافی، امکان اجاره ماشین، ترانسفر فرودگاهی و ... نداشته باشند که تمامی آن‌ها را می‌توانید پیش از رزرو از اقامتگاه پرسیده یا در سایت بخوانید. در ضمن همان‌طوری که گفتیم دکوراسیون این اقامتگاه‌ها سنتی و بر اساس معماری بومی محل است، در نتیجه شباهت ظاهری به هتل هم ندارد و معمولاً فاقد آسانسور است.

قشم

برای رزرو خانه بوم‎گردی و هتل در قشم چه کنم؟

برای رزرو خانه بوم گردی قشم جاباما پیشنهاد خوبی است و برای هتل هم می‌توانید علاوه بر جاباما از سایت‌هایی مانند شب، جاجیگا و هومسا استفاده کنید.

تمامی اطلاعات و امکانات مربوط به هتل یا خانه بوم‌گردی، محدوده آدرس و هزینه هر اتاق همراه با قوانین رزرو یا کنسلی محل اقامت در صفحه مربوطه به شما نمایش داده شده تا دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید و بتوانید بعد از نگاه کلی به عکس‌ها و مطالعه قوانین رزرو هرکدام از هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و اقامتگاه‌ها که مناسب شرایطتان است را رزرو کنید تا بعد از پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین، آدرس نیز برایتان ارسال شود. امیدواریم از سفر و محل اقامتتان نهایت لذت را ببرید، در ضمن اگر برای رزرو یا پرداخت هزینه دچار مشکل شدید، حتماً با پشتیبانی سایتی که از آن اقامتگاه و هتل گرفتید، تماس بگیرید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها