کد خبر: 578913
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۰:۱۷:۱۵
| |

خراسان از شکست پروژه واگذاری زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن ملی خبر داد:

مقاومت دولتی‌ها برای واگذاری زمین‌های مازاد

روزنامه خراسان نوشت: یک ماه از پایان مهلت رئیس‌جمهور برای واگذاری زمین‌های مازاد دستگاه‌ها گذشت اما چرا تاکنون فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد این دستور عملی شده است؟

مقاومت دولتی‌ها برای واگذاری زمین‌های مازاد
کد خبر: 578913
|
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۰:۱۷:۱۵

روزنامه خراسان در گزارشی از مقاومت دستگاه‌های دولتی برای واگذاری زمین‌های مازاد برای ساخت مسکن ملی خبر داد و نوشت فقط ۲۰ تا ۳۰  درصد این زمین‌ها واگذار شده است.

به گزارش خراسان، وعده ساخت چهارمیلیون مسکن که در قالب نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود از زمان مطرح شدن تاکنون درگیر کش‌وقوس‌های فراوانی بوده است. بحث تامین زمین یکی از موضوعات اصلی این پروژه کلان است. طبق گزارش های رسمی، دستگاه‌هایی که بالاترین میزان زمین را در اختیار دارند همچنان در واگذاری زمین های مازاد خود مقاومت می کنند. هرچند قانون جهش تولید و تامین مسکن، دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده زمین‌های مازاد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند، اما پس از گذشت بیشتر از یک سال از تصویب این قانون هنوز برخی از دستگاه های دولتی، دودستی زمین های مازادشان را چسبیده اند و آن را برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن واگذار نمی کنند تا جایی که به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، حتی ضرب الاجل رئیس جمهور درباره این موضوع هم عملی نشده است.

۹مرداد بود که آیت‌ا... رئیسی به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دستور داد «تا پایان شهریور تمام اراضی مناسب را برای احداث مسکن اختصاص دهند تا از طریق   وزارت راه و شهرسازی، به متقاضیان واگذار شود، در غیر این صورت تمامی این زمین‌ها به نام دولت سند خواهد خورد.» حالا اما با گذشت حدود یک ماه از پایان این مهلت، گزارش ها از خودداری و مقاومت برخی دستگاه ها برای آزادی زمین های مازاد حکایت دارد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها