کد خبر: 578723
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۰۸:۱۰:۰۶
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

پروژه مسکن‌‌‌سازی یک‌ میلیونی متوقف شده است؟

دنیای اقتصاد نوشت: وضعیت نامطلوب فعلی سبب شده مجلس به عنوان یکی از طراحان اصلی پروژه ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن توسط دولت، به اشتباه خود پی ببرد و به دنبال گزینه جایگزین باشد.

پروژه مسکن‌‌‌سازی یک‌ میلیونی متوقف شده است؟
کد خبر: 578723
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۸ ۰۸:۱۰:۰۶

روزنامه دنیای اقتصاد پیشنهاد نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن را شکست پروژه مسکن‌سازی یک میلیونی تعبیر کرده است. 

به  گزارش دنیای اقتصاد، یک سال پس از آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط دولت سیزدهم، تازه‌‌‌ترین اظهارنظرهای برخی طراحان پروژه مسکن‌‌‌سازی یک‌میلیونی حکایت از عقب‌‌‌نشینی آشکار آنها از این ایده دارد.

عدم‌رغبت به سکونت در شهرهای جدید سبب شده پروژه‌‌‌های انبوه‌‌‌سازی مسکن دولتی که از اواسط دهه ۸۰ تاکنون در حال اجرا بوده است، با کمترین اقبال از سوی متقاضیان مسکن روبه‌رو شود. 

وضعیت نامطلوب فعلی سبب شده حتی مجلس نیز به عنوان یکی از طراحان اصلی پروژه ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن توسط دولت نیز به اشتباه خود پی ببرد. این روزها سخنگوی کمیسیون عمران به این واقعیت اذعان کرده است که مسکن‌‌‌سازی در شهرهای جدید با اقبال متقاضیان مسکن روبه‌رو نشده و گزینه جایگزین می‌تواند نوسازی بافت‌‌‌های فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن باشد.

پیشنهاد شیفت نهضت ملی مسکن از اراضی شهرهای جدید به بافت فرسوده داخل شهرها در حالی توسط طراحان این پروژه در نهاد قانون‌گذار مطرح شده است که دولت با عقب‌‌‌ماندگی قابل‌توجه در پروژه‌‌‌ ساخت یک‌میلیون مسکن در سال اول فعالیت خود، وارد فصل دوم اجرای این پروژه می‌شود. با این وصف اکنون زمان تغییر مسیر و اصلاح پروژه مسکن‌‌‌سازی دولتی است اما وزارتخانه متولی این پروژه همچنان‌درصدد شناسایی اراضی دولتی متعلق به دستگاه‌ها که عمدتا خارج از حریم شهرهای قدیمی واقع شده است، بوده و از برنامه‌‌‌ای برای تبدیل بافت‌‌‌های فرسوده به عرصه ساخت مسکن رونمایی نکرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها