کد خبر: 576058
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۱۰:۲۰:۴۹
| |

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد:

صدور مجوزهای اقتصادی را آنلاین می‌کنیم

وزیر اقتصاد گفت: حذف مجوزهای کاغذی واستفاده از مجوزهای برخط آنلاین از جمله اهداف اصلی این وزارتخانه و دولت است.

صدور مجوزهای اقتصادی را آنلاین می‌کنیم
کد خبر: 576058
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۹ ۱۰:۲۰:۴۹

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص تضامین سیستم بانکی ضمن انتقاد از ساختار اداری معیوب که علیرغم دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت اقتصاد و تلاش های انجام شده کماکان شاهد آن هستیم، گفت: در این راستا از هیئت مدیره بانک های هدف خواسته شده است تا ضمن باور به سند تحول دولت، شرایطی را فراهم کنند تا زیر مجموعه، دسترسی های آسان و تضامین کمتر و حرکت به سمت اعتبارسنجی را در این زمینه مدنظر قراردهند.

به گزارش تسنیم، او در این راستا افزود: علیرغم اینکه از تمامی آن ها خواسته شده است شیوه سنتی ناکارآمد و پر هزینه قبلی را کنار بگذارند، متاسفانه هنوز هم در برخی بخش ها شاهد مواردی از تخلف می باشیم. بنابراین به بازرسی وزارتخانه ابلاغ شد تا این موضوع را بررسی کنند و اگر تخلفی محرز شد، مدیر شعبه ای که رسما برخلاف ابلاغیه‌های دولت اقدام می کند، حق ندارد یک روز هم در این سیستم باقی بماند.

خاندوزی تصریح کرد: مساله مرتبط با تضامین و سخت گیریهای غیر ضرور یکی از گلوگاه هایی است که به جای حرکت به سمت تضمین و وثیقه محوری آرام آرام فقط درجه اعتباری حسابی یک فرد باید بررسی و مورد ملاک قرار بگیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطر نشان کرد: اهتمام دولت و وزارت اقتصاد کمک به فعالان اقتصادی است و دل نگران دغدغه های این حوزه هستیم که در این راستا حرکت به سمت حذف مجوزهای کاغذی واستفاده از مجوزهای برخط آنلاین از جمله اهداف اصلی این وزارتخانه و دولت است تا شاهد گشایش و رونق در فعالیتهای اقتصادی باشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها