کد خبر: 573787
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۸:۰۵:۱۹
| |

وزیر اقتصاد مطرح کرد:

بخش خصوصی در شفاف سازی مالیاتی به دولت کمک کند

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ضرورت دارد بخش خصوصی در موضوعات مالیاتی کمک دولت باشد.

بخش خصوصی در شفاف سازی مالیاتی به دولت کمک کند
کد خبر: 573787
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۱ ۱۸:۰۵:۱۹

احسان خاندوزی امروز در یکصد و دوازدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: در پیشبرد اهداف اقتصاد کلان ما در سال ۱۴۰۱ برای اینکه بتوانیم ثبات اقتصاد کلان را برگردانیم و ترمز جدی بر مسیر پر تورم سال‌های گذشته بزنیم نیازمند آن است که به نحوی اقدام کنیم تا هزینه های معاملاتی فعالیت‌های اقتصادی، موانع کسب و کارها، صادرات و تولیدات صنعتی را تعدیل کنیم‌ تا بدین وسیله عملکرد رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته باشد.

​به گزارش فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: این امر مستلزم آن است که مجموعه‌ای از رویکردها جهت‌گیری‌ها و همگرایی‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: تلاش‌های صورت گرفته در دولت نیازمند پشتیبانی‌های بخش خصوصی است و ما باید به سمت کاهش بار مالیاتی و بار مقرراتی فعالیت‌های اقتصادی شفاف، قانونی، رسمی و قاعده‌مند حرکت کنیم.

خاندوزی اظهار داشت: این امر به این معنا است که باید بار مالیاتی را آن بخش‌هایی بر دوش بگیرند که پیش از این سهیم نبودند و یا کمتر بر دوش داشتند و این امر میسر نمی‌شود مگر این که شما به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور کمک کار دولت باشید.

وی افزود: اگر دولت در این مسیری یکه و تنها و با  کمی اطلاعات اقتصادی پیش برود ناچار است برای تامین مخارج خودش بار بیشتری بر دوش بخش رسمی و شفاف اقتصاد بگذارد و  این در حالی است که این موضوع خواسته ما نیست.

خاندوزی بیان داشت: ما باید به سمت کاهش سهم مالیات‌های شرکت‌های رسمی و قانونی در کل سبد مالیاتی کشور حرکت کنیم و البته در قانون بودجه مجلس با ۵ درصد کاهش موافقت کرد و این نمادی از جهت‌گیری است که باید در آینده نیز شاهد آن باشیم.‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها