کد خبر: 574084
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۳:۲۵
| |

افزایش نرخ بهره گریبان نفت را رها نمی‌کند

با احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت.

افزایش نرخ بهره گریبان نفت را رها نمی‌کند
کد خبر: 574084
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۳:۲۳:۲۵

قیمت نفت‌خام شاخص برنت بازار آتی تا ساعت ۴ و ۷ دقیقه گرینویچ با ۳۸ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به بشکه‌ای ۹۲ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت‌خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز بشکه‌ای ۸۷ دلار و ۲ سنت معامله شد که کاهش ۲۹ سنتی یا ۳ دهم درصدی را رقم زد.

به گزارش ایلنا، فشار شاخص قیمت مصرف‌کنندگان در آمریکا، تورمی فرای انتظار بود که گزارش آن روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ شهریورماه) منتشر شد و امیدها برای کاهش فشار بر فدرال رزرو به‌منظور محدود کردن سیاست افزایش نرخ بهره‌ در ماه‌های آتی را از بین برد. به‌دلیل بالاتر رفتن تورم از هدف ۲ درصدی بانک مرکزی آمریکا، مقام‌های فدرال رزرو قرار است سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آتی (۲۹ و ۳۰ شهریور)، دیدار کنند.

روز چهارشنبه (۲۳ شهریور ماه) قیمت دلار در مقابل ین، واحد پولی چین، به قله ۲۴ ساله خود نزدیک شد. بر این اساس با تقویت اسکناس سبز، کالا برای دارندگان دیگر ارزها گران‌تر می‌شود. با این حال در چین با محدودیت‌های بیشتر در اثر اوج‌گیری کرونا، تقاضا برای سوخت فریز شده است.

از طرفی گزارش روز چهارشنبه مؤسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد در هفته منتهی به ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور ماه) نزدیک به ۶ میلیون بشکه افزایش داشته است.

دولت آمریکا امروز اطلاعات ذخایر نفت را در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ منتشر می‌کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، روز سه‌شنبه دوباره افزایش قیمت نفت و رشد تقاضای جهانی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را پیش‌بینی کرد و دلیل خود را نشانه‌هایی از بهبود سریع‌تر از انتظار اقتصادهای بزرگ با وجود تورم رو به رشد، برشمرد.

در گزارش ماهانه اوپک که نسبت به‌ ماه گذشته تغییر چندانی نداشت، آمده است تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲، حدود ۳.۱ میلیون بشکه در روز و در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۷ میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها