کد خبر: 573317
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۸:۱۶:۵۰
| |

نفت برنت ۹۲ دلار و ۸۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 دلار و 69 سنت معادل 4.14 درصد افزایش به 92 دلار و 84 سنت رسید.

نفت برنت ۹۲ دلار و ۸۴ سنت شد
کد خبر: 573317
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۸:۱۶:۵۰

قیمت نفت 4 درصد در روز جمعه افزایش یافت که نتیجه نگرانی در مورد کاهش عرضه بود. اما افزایش شدید نرخ بهره بانک‌های مرکزی و محدودیت‌های کرونایی در چین دورنمای تقاضا را تیره و تار کرده و باعث دومین کاهش هفتگی قیمت نفت شده‌است.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه تهدید کرد در صورت اجرایی شدن طرح تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه ،صادرات نفت و گاز به اروپا را متوقف می‌کند. تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید هم که در هفته گذشته اعلام شد، از قیمت نفت حمایت می‌کند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 3 دلار و 69 سنت معادل 4.14 درصد افزایش به 92 دلار و 84 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 3 دلار و 25 سنت معادل 3.89 درصد افزایش، 86 دلار و 79 سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد رکود اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا قیمت نفت خام برنت را از اوج 147 دلار در ماه مارس پایین آورده‌است.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی علی‌رغم افزایش قیمت فعلی، به‌ترتیب 0.2 و 0.1 درصد کاهش هفتگی داشته‌است.

اگر فدرال‌رزرو آمریکا بخواهد نرخ بیکاری را زیر 5 درصد نگه دارد، باید همچنان به سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود ادامه دهد که خطر رکود اقتصاد را در پیش خواهد داشت.

طبق گفته یکی از مقامات وزارت انرژی آمریکا، کاخ‌سفید در نظر ندارد علاوه‌بر 180 میلیون بشکه‌ای که از ذخایر استراتژیک نفتی استخراج‌شده، مقادیر بیشتری نفت از این ذخایر برداشت کند. اما جنیفر گرانهلم، وزیر انرژی این کشور گفت دولت آمریکا در حال بررسی لزوم آزادسازی بیشتر نفت از ذخایر استراتژیک است.

تعداد چاه‌های نفت آمریکا 5 حلقه در این هفته کاهش‌یافته و به 591 رسیده‌است، یعنی پایین‌ترین رقم از اواسط ژوئن.

دراین‌بین، افزایش بی‌سابقه نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در این هفته و قرنطینه‌های بیشتر کرونایی در چین بر قیمت نفت تاثیر گذاشته‌است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها