کد خبر: 572846
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۲۰:۳۱:۱۰
| |

حامیان تیم‌های ورزشی از معافیت مالی برخوردار می‌شوند

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس گفت: حامیان تیم‌های ورزشی می‌توانند هزینه‌های انجام شده در حمایت از ورزش استان را به‌عنوان کار خیر و یا عام المنفعه به اطلاع اداره امور مالیاتی برسانند تا بر اساس ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

حامیان تیم‌های ورزشی از معافیت مالی برخوردار می‌شوند
کد خبر: 572846
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۲۰:۳۱:۱۰

بابک دایی در این باره اظهار داشت:‌ ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم دقیقا مشخص کرده است که چه مواردی از معافیت مالیاتی برخوردار است.

​به گزارش فارس، وی افزود: اگر چیزی که اسپانسر انجام می دهد مطابق قانون نباشد، پذیرفته نخواهد شد لذا ماده ۱۷۲ صراحت کرده است کارهای خیر و عام المنفعه با لحاظ هزینه های قابل قبول می توانند از معافیت استفاده کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس با اظهار اینکه باید هزینه ها را ممیز مالیاتی بررسی کندٰ، بیان داشت:‌ پس از تطبیق توسط ممیز با ماده ۱۷۲ شاید برخی از هزینه شامل معافیت مالیاتی نشود زیرا قانون اجازه نداده است و موارد خاصی شامل معافیت می شود.

مناطق محروم ۱۰ سال معافیت دارد

دایی ادامه داد:‌ معافیت های مالیاتی و یا تخفیف ها در دیگر قوانین مالیاتی آمده است، از جمله ماده ۱۳۱ قانون مالیات های مستقیم، معافیت‌ها را مشخص کرده است؛ به عنوان مثال سرمایه‌گذاری در مناطق محروم ۱۰ سال معافیت دارد که می‌تواند شامل فعالیت ورزشی باشد؛ البته شیراز از این منظر که در زمره مناطق محروم نیست، شاید از معافیت ها برخوردار نشود.

وی اضافه کرد: در مجموع در حوزه ورزش در بند الف تبصره ۱۸ در راستای صنعت تولید محصولات ورزشی می توانند تسهیلات با نرخ ترجیحی و ارزان قیمت استفاده کنند و در حوزه مالیات، کل معافیت ها بر اساس موارد قانونی است و ماده ۱۳۱ این فرصت داده است تا در مناطقی که امکان پذیر است استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها