کد خبر: 539689
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۶:۲۱
| |

معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد

با تصویب مجلس، معافیت مالیاتی موسسات کنکور اعم از کنکور سراسری و تحصیلات تکمیلی، برای سال آینده حذف شد.

معافیت مالیاتی موسسات کنکور حذف شد
کد خبر: 539689
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۷:۳۶:۲۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز و در ادامه بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور، با تصویب بند (ق) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه، ضوابط مربوط به معافیت یا عدم معافیت مالیاتی برخی اقشار را در سال آینده مشخص کردند.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه در سال آینده «معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی حذف می‌شود».

همچنین «به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (1.000.000.000) ریال در سال 1400 علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال 1400 از پنج واحد درصد بخشودگی از نرخ مالیاتی برخوردار می‌شوند.

3- واردات خودروی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی معاف است.

4- معافیت‌های مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها  اعم از کنکور سراسری و کنکورهای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) حذف می‌شود».

گفتنی است،‌ در جریان بررسی این بند، برخی نمایندگان برای اصلاح جزء یک بند ق تبصره 6 پیشنهادی ارائه کردند تا براساس آن، هنرمندان از جمله افرادی که فعالیت‌هایی در زمینه خلاقیت، نمایش، مرمت و بازسازی آثار تاریخی دارند، از پرداخت مالیات طبق قانون مالیات های مستقیم معاف شوند که مجلس با این اصلاح موافقت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها