کد خبر: 572688
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۷:۴۸:۴۳
| |

رقابتهای MMA با مجوز وزارت ورزش برگزار می‌شود

وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار مجوز برگزاری رقابت‌های MMA در ایران را صادر کرد.

رقابتهای MMA با مجوز وزارت ورزش برگزار می‌شود
کد خبر: 572688
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۷:۴۸:۴۳

سیامک خرمی از برگزاری اولین دوره رقابتهای قهرمانی کشور MMA  در مجموعه ورزشی کارگران تهران خبر داد و اظهار کرد: براساس مجوزی که فدراسیون انجمن ورزش‌های رزمی سال گذشته از وزارت ورزش برای برگزاری رقابتهای MMA  در چارچوب قانون به صورت آماتور دریافت کرد، اساسنامه شورای عالی فنی فدراسیون این موضوع را تصویب کرد و بر این اساس اولین دوره رقابتهای قهرمانی کشور این مسابقات در ۹ وزن برگزار می‌شود که در اولین هفته مسابقات ۳ وزن منهای ۵۳، ۵۶/۵ و منهای ۶۱ کیلوگرم به صورت آماتور و زیر نظر داوران رسمی فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: برگزاری این مسابقات طی ۴ هفته برنامه‌ریزی شده، پس از این که فینالیست‌ها مشخص شدند، نفرات اول و دوم ۹ وزن در یک روز مشخص رقابت می‌کنند تا نفرات برتر به تیم ملی دعوت شوند.

دبیرکل انجمن MMA  افزود: یکی از سیاست‌های انجمن این است شرایطی را فراهم کنیم تا تمام کسانی که علاقمند به این رشته هستند به صورت قانونی و با داشتن مجوز در رقابتها حضور پیدا کنند تا کمتر دچار آسیب دیدگی شوند، متاسفانه این رقابتها در گذشته چون زیرزمینی و با حضور داوران غیررسمی برگزار می شد، آسیب‌دیدگی در آن زیاد بود، اما با مجوز قانونی کمتر شاهد آسیب دیدگی از سوی شرکت کنندگان هستیم.

خرمی در پاسخ به این پرسش که هفته اول این مسابقات چگونه بود، اضافه کرد: در اولین دوره رقابتهای قهرمانی کشور MMA  که هفته گذشته برگزار شد، شرایط قابل قبول بود.

وی درباره هزینه ورودی برای شرکت در رقابتهای قهرمانی کشور MMA  تصریح کرد: هزینه شرکت در این مسابقات برخلاف رقابتهای زیرزمینی که شرکت کنندگان باید هزینه‌ی هنگفتی پرداخت کنند، ۳۰۰ هزار تومان است، در حقیقت انجمن MMA  شرایط را طوری فراهم کرده که علاقه‌مندان به این رشته در چارچوب قانون می توانند در این مسابقات شرکت کنند بدون این که هزینه‌ی سنگینی را متحمل شوند.

خرمی در پایان پیرامون این پرسش که آیا برای نفرات برتر اعزام‌های برون مرزی نیز پیش‌بینی شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: برای این که جلوی اعزام‌های غیرقانونی گرفته شود، فدراسیون بعد از تشکیل تیم ملی سعی دارد در صورت برگزاری تورنمنت بین‌المللی، مجوز شورای برون مرزی را برای اعزام ورزشکاران به صورت قانونی نیز دریافت کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها