کد خبر: 571716
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۴:۳۴
| |

40 درصد بنگاه‌های صنعتی هیچ فعالیتی ندارند

نایب‌رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: بین 40-30 درصد بنگاه‌های صنعتی که پروانه بهره‌برداری دارند، تعطیل بوده و فعالیتی ندارند.

40 درصد بنگاه‌های صنعتی هیچ فعالیتی ندارند
کد خبر: 571716
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۹ ۰۸:۲۴:۳۴

عباس جبالبارزی، نایب‌رییس کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: بین 40-30 درصد بنگاه‌های صنعتی که پروانه بهره‌برداری دارند، تعطیل بوده و فعالیتی ندارند.

به گزارش روزنامه اعتماد، بخشی از این تعطیلی، ناشی از سوء‌مدیریت، بخشی به دلیل سوءاستفاده از منابع مالی و تسهیلاتی و بخشی دیگر حاصل تحریم بوده است. از سوی دیگر برخی از بنگاه‌ها با ظرفیت زیر 50 درصد فعالیت کرده و به نوعی به دنبال بقا هستند زیرا درآمد آنچنانی نداشته و معوقه‌های بانکی دارند. به‌طور کلی شاید بتوان گفت 30-20 درصد واحدها با ظرفیت بالای 50 درصد فعالیت می‌کنند.

جبالبارزی اظهار داشت: اگر بخواهیم در خصوص وضعیت صنایع کوچک و متوسط صحبت کنیم، باید در خصوص چند آیتم صحبت کرد که آنها شامل وضعیت نقدینگی، بازار و مسائل قیمتی آنها است. بحث تامین مواد اولیه یکی از معضلات اصلی است که تغییرات و نوسانات نرخ ارز، روی آن تاثیر دارد و برنامه‌ریزی را برای این واحدها دشوار کرده است؛ در واقع قیمت مواد اولیه به دلیل نوسانات نرخ ارز، در حال تغییر است که این موضوع مشکل ایجاد می‌کند. ما نمی‌گوییم نرخ ارز باید تثبیت داشته باشد اما باید بتوان برنامه‌ریزی کرد چون سالی 2-1 بار تغییر نرخ ارز مشکلی به وجود نمی‌آورد اما نوسان روزانه آن، برنامه‌ریزی را با مشکل مواجه می‌کند که این مشکل در سیستم تامین مواد و قیمت‌دهی مشاهده می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها