کد خبر: 570972
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۶:۱۴:۰۵
| |

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

تکمیل ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب لرستان ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب لرستان ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

تکمیل ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب لرستان ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد
کد خبر: 570972
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۵ ۱۶:۱۴:۰۵

محمد جواد عسکری عصر پنج شنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی رئیس مجلس شورای اسلامی در لرستان با بیان اینکه کشاورزی محور توسعه است و در راستای امنیت غذایی باید تلاش جدی صورت گیرد، اظهار داشت: ظرفیت‌های لرستان در بخش کشاورزی منحصر به فرد است و باید تلاش شود در یک برنامه زمانبندی شده زمینه توسعه این حوزه فراهم شود.

به گزارش مهر، وی با اشاره اینکه بارندگی‌های لرستان مطلوب است، گفت: احداث سدها در این استان بسیار مهم بوده و برای تکمیل سدهای مؤثر در حوزه کشاورزی لرستان ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل ایستگاههای پمپاژ آب حوزه کشاورزی لرستان تاکید کرد و افزود: برای تکمیل ۱۱ ایستگاه پمپاژ آب این حوزه ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

عسکری بر لزوم فعال کردن ظرفیت اراضی شیب دار در لرستان تاکید کرد و گفت: مقرر شده که تا پایان سال این پروژه در سطح پنج هزار هکتار از اراضی لرستان اجرا شود.

وی همچنین نیاز اجرای پروژه‌های آبخیز داری در لرستان را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین مقرر شده که ۵۰۰ هکتار زمین برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای لرستان اختصاص پیدا کند.

عسکری با اشاره ظرفیت‌های حوزه آبزیان و شیلات لرستان و تولید ۳۰ هزار تن در این رابطه گفت: تولید ماهیان خاویاری در استان یک ظرفیت منحصر به فرد است و می‌تواند در حوزه اشتغال لرستان بسیار مهم باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای پروژه‌های پمپاژ آب کشاورزی، بندهای خاکی، کنترل و جلوگیری از زوال بلوط، احداث صنایع تبدیلی، بهسازی راه‌های عشایری، ایجاد باغات در اراضی شیب دار، احداث و تجهیز پاسگاه‌های منابع طبیعی و … در لرستان تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها