وزیر نیرو:

تعداد چاه‌های ژرف از سه حلقه به 10 حلقه افزایش پیدا می‌کند

وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تعداد چاه‌های ژرف از سه حلقه به 10 حلقه افزایش پیدا می‌کند.

تعداد چاه‌های ژرف از سه حلقه به 10 حلقه افزایش پیدا می‌کند
کد خبر: 559278
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۲۰:۱۲:۱۵

ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز ( سه‌شنبه 31 خرداد) این کمیسیون اظهار داشت: دستور کار نشست اول کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی خصوصا سازمان امور اراضی بود.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها و روستاها ممنوع است و متخلفین به صورت مالی و جزائی محکوم می‌شوند، تصریح کرد: یکی از نواقص قانون این است که اراضی تغییر کاربری داده شده به حالت اول برگردانده نمی‌شوند و مقرر شد این نقص با اصلاح قانون برطرف شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به اینکه دستور کار نشست دوم این کمیسیون طرح 3 فقره سوال نمایندگان از وزیر نیرو بود، تصریح کرد: حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل سوال خود را در خصوص عدم انتقال آب از بند کمال خان به چاه‌‍نیمه‌ها، انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان و حفر چاه برای استخراج آب‌های ژرف را از وزیر نیرو طرح کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محرابیان در پاسخ به سوال دهمرده اعلام کرد که دیپلماسی آب در دستور کار قرار وزارت نیرو قرار گرفته و طرح انتقال آب دریای عمان به صورت کامل مطالعه شده و بخشی از آن درحال اجرا است و در قانون بودجه 1400 برای آن ردیف اعتباری درنظر گرفته شده؛ همچنینی تعداد چاه‌های ژرف از سه حلقه به ده حلقه افزایش پیدا می‌کند.

وی، افزود: مقرر شد تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست به همراه معاونین وزارت نیرو طی هفته جاری نظارت میدانی از زابل داشته باشند و در صورت عدم اقناع نماینده از اقدامات انجام شده سوال در صحن علنی طرح شود.

اعظمی با بیان اینکه سوال دیگر طرح شده از وزیر نیرو توسط میرزایی نماینده مردم اصفهان و در خصوص احیاء رودخانه زاینده رود بود، گفت: نماینده سوال کننده از پاسخ وزیر نیرو قانع نشد و مقرر شد نشست و نظارت میدانی با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی و معاونین وزارت نیرو از حوزه رودخانه زاینده رود انجام شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال پایانی مطرح شده در نشست امروز کمیسیون توسط ملک فاظلی نماینده مردم سراوان در زمینه تامین کمبود آب شرب مردم حوزه انتخابیه خود بود به گونه‌ای که 10 درصد از مردم سراوان از آب شرب سالم برخوردار نیستند و از آب ناسالم گودال‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: وزیر نیرو وجود مشکلات را ناشی از کمبود اعتبارات دانست و مقرر شد اعضای کمیسیون و معاونین وی در جریان نظارت میدانی خود از شهرستان زابل از سراوان نیز بازدیدهایی را داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها