کد خبر: 569197
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۷:۴۰:۵۹
| |

کمبود دارویی طی ماه آینده رفع می‌شود

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی ساوه گفت: کمبود دارویی صرفا برای ساوه نیست و کمبود در سطح کشور و جان وجود دارد ضمن اینکه طی روزها اخیر با ورود محموله‌های دارو، کمبود سرم در داروخانه‌های دولتی ساوه رفع می‌شود.

کمبود دارویی طی ماه آینده رفع می‌شود
کد خبر: 569197
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۷:۴۰:۵۹

سید محمد حسن احمدی با اشاره به اجرای طرح دارویار اظهار کرد: یارانه‌ای که قبلا به دارو تعلق می‌گرفت در این طرح به خود بیمار در انتهای زنجیره می‌رسد و پرداختی بیماران به شدت کاهش می‌یابد و از قاچاق معکوس دارو جلوگیری می‌شود.

​به گزارش فارس، وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در زمینه دارو بیان کرد: کمبود دارویی صرفا برای ساوه نیست و کمبود در سطح کشور و جان وجود دارد ضمن اینکه طی روزها اخیر با ورود محموله‌های دارو، کمبود سرم در داروخانه‌های دولتی ساوه رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود دارویی طی ماه آینده رفع می‌شود، افزود: شیوه کرونا، گرمازدگی و اجرای طرح دارویار باعث کمبود برخی داروها شد که در برخی اقلام نیز شاهد کاهش تولید مواد اولیه بودیم.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ساوه نیز در این برنامه گفت: با پیگیری‌های انجام شده و بر اساس برنامه مصوب توسعه ششم دانشکده، در حوزه پایگاه‌های جاده‌ای طی ماه آتی سه پایگاه جاده‌ای به توان جاده‌ای ساوه و زرندیه افزوده خواهد شد.

بهرام صیدی با بیان اینکه یکی از این پایگاه‌ها در ساوه و دو پایگاه دیگر در زرندیه است، گفت: با افتتاح این پایگاه در حوزه زرندیه اهداف برنامه ششم توسعه ۱۰۰ درصد و در ساوه نیز ۸۵ درصد محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: موانعی در واگذاری زمین در حوزه شهری برای ایجاد پایگاه‌های اورژانس وجود دارد که امیدواریم با تسهیل در واگذاری زمین دو پایگاه جدید شهری در ساوه ایجاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها