اعضای بدن کارگر سنندجی اهدا شد

رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ششمین اهدای عضو در استان در سال جاری خبر داد و گفت: اعضای بدن فرد ۴۰ ساله اهل روستای ننله سنندج که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، اهدا شد.

کد خبر: 565445
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۸:۴۴:۱۸

شیدا خیراللهی اظهار داشت: فرد متوفی کارگری به نام "سیدحسام سیدمحمدی" ساکن روستای ننله سنندج، اول مرداد به دلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده وی، پیکرش برای جدا کردن اعضا به بیمارستان سینا در تهران اعزام شد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه پیکر این جانبخش بعد از جداسازی اعضا، شامگاه یکشنبه به استان برگشت داده شد، اضافه کرد: با این اهدای عضو، جان چندین نفر از مرگ حتمی نجات یافت.

رییس واحد شناسایی و پیوند اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه امروز پیکر اهدا کننده تشییع و به خاک سپرده شد، افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، اهدای عضو در استان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به جمعیت و مدت مشابه پارسال، ۴۰۰ برابر رشد داشته است و در این زمینه جزو استان‌های برتر کشور هستیم. 

خیراللهی ضمن تقدیر از خانواده این مرحوم بابت این کار خداپسندانه، یادآور شد: از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۵۴ مورد مرگ مغزی منجر به اهدای عضو در استان کردستان به ثبت رسیده است.

وی از مردم خواست در صورت تمایل به دریافت کارت اهدای عضو، مشخصات خود را به شماره ۳۴۳۲ پیامک کند یا در سامانه "www.ehda.ir" فرم ثبت نام اهدای عضو را تکمیل کنند، ضمن اینکه حتما به خانواده نیز اطلاع دهند.

 مرگ مغزی به معنی عدم بازگشت به زندگی است و حیات بیمار وابسته به دستگاهی است که در صورت جدا شدن از آن بعد از چند ثانیه فوت می‌کند.

اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده و کلیه ها است ضمن اینکه برخی از بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها