بارش‌های اخیر ۲۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی بوشهر خسارت زد!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون " در این استان تاکنون در چند روز اخیر تاکنون ۳۰ میلیون متر مکعب از نیاز آبی سدها، بندها، محیط زیست و تالاب حله تامین و ۲۷ میلیارد تومان خسارت نیز به تاسیسات آبی این استان وارد شده است.

بارش‌های اخیر ۲۷ میلیارد تومان به تاسیسات آبی بوشهر خسارت زد!
کد خبر: 566183
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۸:۳۴:۳۳

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهرعصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در نتیجه فعالیت این سامانه بارشی در استان بوشهر تا امروز ظهر  سدهای سنا ۱.۲ میلیون مترمکعب، قیز قلعه یک میلیون مترمکعب، خاییز ۶۰۰ هزار مترمکعب و تنگ ارم ۳۰۰ هزار مترمکعب آبگیری شده است.

به گزارش فارس، وی اضافه کرد: همچنین سازه های تغذیه مصنوعی دهرود، بوشکان، آردو، لاور و سازه های جنوب استان بوشهر بویژه در شهرستان های کنگان و دیر در مجموع سه میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

محمدی ادامه داد: با صدور هشدار فعالیت سامانه مونسون همه واحدها و اداره‌های شهرستانی این شرکت در حالت آماده باش قرار گرفته و نسبت به اجرای مفاد نظام نامه سیلاب اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر افزود: با برنامه ریزی و عملکرد به موقع، تا کنون بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب به شبکه های آبیاری تنگستان و دشتستان تزریق شده است تا در گرم ترین فصل سال، نخیلات استان بوشهر از این موهبت الهی برخودار شوند.

وی اظهار کرد: با وجود ثبت بیشترین میزان بارندگی سامانه مونسون در شهرستان دشتستان و ایجاد برخی خسارات، بهره برداری حداکثری از رواناب‌های حاصل از این سامانه در استان بوشهر صورت گرفت.

محمدی افزود: فعالیت این سامانه و تاثیر آن در رودخانه ها، آبراهه ها و تاسیسات آبی به صورت میدانی پایش و نسبت به مدیریت بهینه رواناب‌ها تصمیم‌گیری شد.

خسارت های سیلاب به تاسیسات آبی استان بوشهر ۲۷ میلیارد تومان برآورد شد

وی با اشاره به کنترل و هدایت سیلاب به شبکه های آبیاری، اذعان کرد: خسارت‌های وارد شده  به تاسیسات و بناهای آبی در ۲ شهرستان تنگستان و دشتستان که به دلیل ورود گل و لای به تاسیسات آبی، تخریب دریجه‌ها و آسیب به جاده‌های دسترسی و کانال‌های آبیاری اتفاق افتاده تاکنون ۲۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

سامانه بارشی مونسون از عصر سه‌شنبه فعالیت خود را در استان بوشهر آغاز کرده و بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی همچنان در این استان فعال است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها