کد خبر: 562681
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۱:۵۹:۲۵
| |

خسارت هنگفت جانی و مالی سیل در غرب افغانستان

افغانستان طی هفته گذشته شاهد بارش سنگین باران در مناطق مختلف بوده که خسارات فراوانی به جای گذاشته و در آخرین مورد در نورستان 9 نفر براثر جاری شدن سیل جان باختند.

خسارت هنگفت جانی و مالی سیل در غرب افغانستان
کد خبر: 562681
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۹ ۱۱:۵۹:۲۵

منابع طالبان از وقوع سیل در نورستان ولایت غربی این کشور خبر دادند. 

​به گزارش فارس، به گزارش باختر، مقامات محلی طالبان اعلام کردند که وقوع سیل در نورستان در غرب این کشور تلفات جانی و مالی زیادی در پی داشته است. 

به گفته این مقامات، براثر این حادثه 9 نفر کشته و 10 تن دیگر نیز مصدوم شده و به بیمارستان این ولایت برای ادامه درمان منتقل شدند.

مقامات طالبان همچنین اعلام کردند که یک پل مهم که دو ولایت کنر و نورستان را بهم وصل می‌کند نیز در این سیل به صورت کامل ویران شده است. 

طی روزهای اخیر، سیلاب در سایر ولایت‌های مختلف افغانستان از جمله در جنوب  این کشور نیز خسارات و تلفات جانی بر جای گذاشته است.

به گفته‌ منابع مردمی، تنها در ولایت‌های قندهار و زابل شمار تلفات سیلاب به ۵۳ کشته و بیش از ۷۰ زخمی افزایش یافته است.

از طرف دیگر، منابع محلی در ولایت ارزگان نیز اعلام کردند که بر اثر جاری‌شدن سیل در شهرستان گیزاب این ولایت، ۱۵ نفر جان باخته و شش نفر دیگر ناپدید شده‌اند.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت‌های لوگر و پکتیا نیز اعلام کرده بودند که به دنبال جاری شدن سیل در این دو ولایت، صدها هکتار زمین زراعی و ده‌ها منزل مسکونی ساکنان این مناطق تخریب شده است.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور 1900 تن جان باخته، 2000 هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها