کد خبر: 534530
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۵:۴۶
| |

درخواست نماینده دهلران از سازمان بحران برای جبران خسارات سیل اخیر

​نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی خواستار تامین اعتبار به منظور جبران خسارات سیل اخیر توسط سازمان بحران در حوزه انتخابیه اش شد.

درخواست نماینده دهلران از سازمان بحران برای جبران خسارات سیل اخیر
کد خبر: 534530
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۶ ۱۲:۵۵:۴۶

بهزاد علیزاده، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: در اثر سیل ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ در بخش کلات مورموری از شهرستان آبدانان به مناطق مسکونی، تجاری، مزارع و احشام مردم، همچنین زیرساخت‌ها خساراتی وارد شد، از وزیر کشور انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به تأمین اعتبار به منظور جبران این خسارات از طریق سازمان بحران اقدام کند.

به گزارش ایسنا، وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور در خصوص عدم اعمال وام ‌های کشاورزی و دامداری عنوان کرد: بانک‌های عامل کشاورزان و دامداران زحمتکش را جان به لب کرده‌اند و کارد به استخوانشان رسیده است، دستور فرمایید سریعا این مصوبه در دولت تعیین تکلیف شود. همچنین مصوبه زلزله استان کرمانشاه به استان ایلام تسری پیدا کند. خواهشا به داد مردم به ویژه کشاورزان برسید.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم در تذکر دیگر خود خطاب به وزارت صمت و بانک ملت در خصوص بلاتکلیفی کارخانه سیمان دهلران بیان کرد: سوالم این است که چرا این پروژه بعد از گذشت ۱۴ سال و با ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی به بهره‌برداری نمی‌رسد؟ متولیان به مردم بگویند که چه کسی از سرمایه‌گذاری این مجموعه حمایت می‌کند؟ ریشه این مافیا در کجاست؟

علیزاده در ادامه به وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی درباره عدم استقرار ادارات در شهرستان بدره تذکر داد و تأکید کرد: این منطقه در سال ۹۲ به شهرستان ارتقا پیدا کرده است اما متاسفانه هنوز بسیاری از ادارات در آن مستقر نیستند.

وی در تذکر دیگری به بانک کشاورزی گفت: در خصوص عدم همکاری در پرداخت تسهیلات مصوب از محل ماده ۵۶ به پروژه سد سیکان شهرستان دره‌شهر پیگیری شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس در  تذکری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس بازنشستگان مدت‌ هاست منتظر دائمی شدن موضوع همسان ‌سازی حقوق خود هستند، در سال آخر برنامه ششم هستیم، دستور فرمایید این طرح سریعا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها