کد خبر: 565814
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۰:۵۲
| |

سفر با شرکت اتوبوسی ایران پیما

چند سال پیش که صحبت از اتوبوس می‌شد، بسیاری از ما به اتوبوس‌های ایران پیما فکر می‌کردیم. اتوبوس‌های بنزی که در رنگ‌های قرمز و زرد نظر هر کسی را به خود جلب می‌کرد. شاید جالب باشد بدانید که شرکت اتوبوسرانی ایران پیما بیش از نیم قرن سابقه دارد. پس از تهران، اولین نمایندگی‌های این شرکت در سال 1369 در اصفهان در دو پایانه کاوه و صفه آغاز به کار کردند.

سفر با شرکت اتوبوسی ایران پیما
کد خبر: 565814
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۰:۵۲

چند سال پیش که صحبت از اتوبوس می‌شد، بسیاری از ما به اتوبوس‌های ایران پیما فکر می‌کردیم. اتوبوس‌های بنزی که در رنگ‌های قرمز و زرد  نظر هر کسی را به خود جلب می‌کرد. شاید جالب باشد بدانید که شرکت اتوبوسرانی ایران پیما بیش از نیم قرن سابقه دارد. پس از تهران، اولین نمایندگی‌های این شرکت در سال 1369 در اصفهان در دو پایانه کاوه و صفه آغاز به کار کردند.

بلیط اتوبوس ایران پیما با توجه به این پیشرفت‌ها انتخاب اول بسیاری از مسافران است. اتوبوس‌های این شرکت در سال‌های اخیر به رشد خود ادامه داده‌اند، زیرا آنها مدرن‌تر و پیچیده‌تر شده‌اند. شاید این رشد و تغییر منجر به خرید اینترنتی بلیط اتوبوس شد که تأثیر بسزایی در بین سایر شرکت‌های اتوبوسرانی داشت. حالا علاوه بر خرید اینترنتی بلیط چارتر و سیستمی هواپیما نوبت به خرید اینترنتی بلیط اتوبوس هم رسیده است.

درباره ایران پیما

ایران پیما یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل در ایران با سال‌ها تجربه است. این شرکت شعبه‌های متعددی در سراسر ایران دارد که خدمات فروش آنلاین بلیط را برای مسافران ارائه می‌دهد. ضمناً این شرکت با استفاده از اتوبوس‌های مدرن و به‌روز به‌صورت 24 ساعته آماده کمک‌رسانی به مسافران است.

مسافران می‌توانند بلیط اتوبوس شهرهای اصفهان، شیراز، تهران، یزد، کرمان، بندرعباس، آستارا، آمل، اندیمشک، چابهار، چالوس، دزفول، زنجان، سمنان و ... را از طریق مسافربری ایران پیما تهیه کنند.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس از نظر قیمت!

خرید بلیط اتوبوس ایران پیما

اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید، خرید بلیط اتوبوس ایران پیما ممکن است یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. برای خرید بلیط با مراجعه به یکی از سایت‌های معتبر به‌حساب کاربری خود وارد شوید. روی اتوبوس بالای صفحه کلیک کنید. در صفحه بعد مبدأ، مکان و تاریخ سفر را انتخاب و پس از کلیک بر روی جستجو، لیست مسیرهای اتوبوس از جمله اتوبوس ایران پیما را مشاهده خواهید کرد. برای محدودکردن انتخاب اتوبوس‌های ایران پیما، اتوبوس‌های ایران پیما را از یکی از پنجره‌های کناری انتخاب کنید. حال می‌توانید از بین ساعت‌های موجود برای حرکت، بلیط اتوبوس ایران پیمایی را که به مقصد شما نزدیک‌تر است را بخرید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس ایران پیما

2

اما این سؤال پیش می‌آید که خرید اینترنتی بلیط ایران پیما چه سودی دارد؟ ابتدا اگر می‌خواهید خودتان بلیط اتوبوس بخرید، باید چند ساعت قبل از سفر در ایستگاه اتوبوس بمانید تا بلیط مورد نظر خود را پیدا کنید.

ضمناً در صورت خرید اینترنتی، می‌توانید از امکانات و خدمات متنوعی برخوردار شوید. اولین مزیت این است که قادرید بلیط خود را چند روز قبل از سفر تهیه کنید. نکته دیگر اینکه در صورت خرید بلیط اتوبوس به‌صورت اینترنتی برای انتخاب صندلی مختارید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که صندلی‌های اطرافتان زن هستند یا مرد. به این ترتیب با اطلاعات بیشتر خرید شما انجام می شود.

مورد دیگر اینکه پس از خرید، از پشتیبانی این سایت برخوردار خواهید شد. خدمات مشتری در هفت روز هفته و 24 ساعته می‌تواند در خدمت شما عزیزان برای حل تمام مشکلات و سؤالات باشد.

استرداد بلیط اتوبوس ایران پیما

وقتی می‌خواهیم به سفر برویم، از قبل برنامه‌ریزی می‌کنیم و بلیط اتوبوس می‌خریم. اما گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه ما پیش نمی‌رود و ممکن است به دلایلی سفرمان لغو شود. اگر سفر شما لغو شد، باید اقداماتی. از جمله برگشت بلیط را انجام دهید. خوشبختانه امکان بازپرداخت بلیط اتوبوس ایران پیما برای کاربران در برخی سایت‌ها وجود دارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به‌حساب کاربری خود وارد شوید. بر روی بخش "سفارش‌ها و بازگشت" (در کنار نام کاربری خود در صفحه) کلیک کنید. مراحل زیر بازپرداخت بلیط شما را کامل می‌کند و مبلغ خرید بلیط در اسرع‌ وقت به‌حساب شما بازگردانده می‌شود. زمانی که پول به‌حساب شما برگردانده شد، درصدی از آن به‌عنوان جریمه کسر می‌شود. اما این جریمه چقدر است؟

اگر  بلیط اتوبوس خود را ظرف یک ساعت پس از خرید آن برگردانید، جریمه‌ای از شما دریافت نمی‌شود. البته از یک ساعت پس از خرید تا یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس، این هزینه 10 درصد است. جالب‌ این که حتی زمانی که اتوبوس در حال حرکت است می‌توانید بلیط را پس بدهید و 50 درصد جریمه از کل پول شما کم می‌شود.

مسیرهای پرتردد ایران پیما

3

اگر می‌خواهید از شهری به شهر دیگر بروید، می‌توانید بلیط اتوبوس خود را از شرکت‌های تعاونی ایران پیما در سراسر کشور تهیه کنید. تمامی نمایندگی‌های ایران پیما عضو سامانه بازارگاه هستند. کافی است مبدأ، مقصد و تاریخ سفر خود را انتخاب کرده و بلیط اتوبوس خود را از این شرکت خریداری کنید.

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی بلیط ایران پیما، امکان انتخاب شماره صندلی است. در طول سفر می‌توانید روی صندلی دلخواه خود بنشینید. در نظر داشته باشید که ایران پیما برنامه‌های تشویقی متعددی برای مسافران خود دارد و در ایام مختلف سال تخفیف‌های موقتی را در اتوبوس‌های خود ارائه می‌دهد. از مسیرهای پرتردد ایران پیما می‌توان به مشهد بیرجند، مشهد تهران، اراک تهران، تبریز تهران، شیراز تهران، مشهد یزد و ... اشاره کرد.

نمایندگی‌های ایران پیما

شرکت مسافربری ایران پیما در شهرهای مختلف نمایندگی‌های زیادی دارد و مسافران نگران خرید بلیط در سراسر کشور نیستند. برای خرید بلیط کافی است مبدأ، مقصد و تاریخ سفر خود را در کادر جستجوی بالای صفحه وارد کرده و دکمه جستجوی بلیط را کلیک کنید. لیستی از نتایج جستجو با قیمت‌های مختلف با توجه به نوع اتوبوس و زمان حرکت برای شما نمایش داده می‌شود. گزینه موردنظر خود را از لیست پیدا کرده و روی گزینه مورد نطر خود بزنید.

در فرایند خرید بعدی، صندلی یا تعداد صندلی موردنظر را مشخص کرده و مشخصات مسافر را وارد نمایید. در مرحله آخر پیش فاکتور نمایش داده می‌شود که قابل تغییر است. در نهایت شماره کارت و رمز دوم را برای پرداخت آنلاین بلیط و نهایی کردن خرید وارد می‌شود. مراقب باشید، اگر به هر دلیلی می‌خواهید بلیط سفر خود را کنسل کنید، می‌توانید به‌راحتی بلیط اتوبوس خود را جستجو و آن را از منوی استعلام/ابطال کنسل کنید.  

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها