خرید 2000 اتوبوس درون‌شهری با نظر مثبت دولت

استاندار سمنان از انعقاد قرارداد خرید بیش از دو هزار اتوبوس درون‌شهری از یک واحد تولیدی استان سمنان به‌عنوان یکی از مصوبات مهم سفر دولت به استان خبر داد.

خرید 2000 اتوبوس درون‌شهری با نظر مثبت دولت
کد خبر: 552098
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۶ ۲۰:۴۸:۱۸

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر امروز در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان با حضور سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری و اعضای شورای اداری استان در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان، از مردم فهیم، عزیز و نجیب و کسبه و اصناف استان سمنان به‌واسطه همراهی در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها تقدیر کرد.

به گزارش فارس، وی گفت: در حال حاضر، با اقدامات صورت گرفته هیچ‌گونه کمبودی در بحث اقلام و کالاهای اساسی در استان نداریم.

هاشمی ادامه داد: استان سمنان دارای درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری بوده و در راستای اشتغال‌آفرینی گام‌های مؤثری در استان برداشته شده است.

استاندار سمنان بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اتفاقات بسیار خوبی از جمله سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور به استان به وقوع پیوست.

هاشمی گفت: از برکت سفر رئیس‌جمهور و مصوبات سفر و اعتبارات بسیار خوبی که تخصیص یافت، امروز استان سمنان به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: ۱۴۸ مصوبه با ۴۶۹ ریز پروژه در قالب سفر رئیس‌جمهوری برای استان اختصاص یافت.

استاندار سمنان افزود:‌ تاکنون در چندین مرحله ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر به‌صورت نقدی به استان تخصیص یافته است.

هاشمی افزود: کمیته پیگیری مصوبات سفر به‌صورت هفتگی تشکیل شده است و پیگیری مصوبات در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان، برای ۲۵ وزارتخانه و ۴۰ دستگاه اجرایی پروژه‌های مختلفی تصویب شد که پیگیری‌ها برای به سرانجام رسیدن پروژه‌ها در دستور کار است.

استاندار سمنان ادامه داد: انعقاد قرارداد خرید بیش از دو هزار اتوبوس درون‌شهری از استان از دیگر اقدامات و برکات سفر بود و شورای مسکن استان در راستای اجرایی سازی هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد.

هاشمی بیان کرد:‌ در بحث بنیاد مسکن برای ساخت یک هزار و 200 واحد مسکونی زمین پیش‌بینی‌شده و ۴۶۰ هکتار زمین نیز برای ۱۹ شهر استان به‌منظور اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن تأمین شد.

وی تصریح کرد: ۶۴ هزار نفر سهمیه ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان سمنان در نظر گرفته شده است.

استاندار سمنان اضافه کرد: تاکنون ۷۳ هزار نفر در سایت طرح جهش ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد، ۲۶ هزار و ۳۷۳ نفر واجد شرایط هستند.

هاشمی اظهار کرد: در راستای راه‌اندازی واحدهای راکد استان نیز اقدامات در قالب ستاد احیای واحدهای راکد استان به وقوع پیوست که موفق شدیم ۳۸ واحد کاملاً راکد را مجدداً به چرخه تولید بازگردانیم و زمینه اشتغال مجدد ۸۵۰ نفر را فراهم سازیم.

وی ادامه داد: بر اساس ابلاغ سامانه وزارت صمت و در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۴.۴ درصد اعتبارات کل کشور در اختیار واحدهای تولیدی استان سمنان قرار گرفت.

استاندار سمنان اضافه کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال، بحث پرداخت تسهیلات به واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها