کد خبر: 561725
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۱:۰۶:۵۱
| |

کمیسیون اصل ۹۰ بررسی اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب را آغاز کرد

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر یک تیم بازرسی زیر نظر کمیسیون اصل نود در ارتباط با بررسی اقدامات وزارت نیرو طی دولتهای گذشته و کنونی در حوزه آب در این وزارتخانه تشکیل و مستقر شده است.

کمیسیون اصل ۹۰ بررسی اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب را آغاز کرد
کد خبر: 561725
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۲۱:۰۶:۵۱

نصرالله پژمانفر روز دوشنبه در حاشیه نشست بررسی ساماندهی کشف رود مشهد در جمع خبرنگاران افزود: هدف از فعالیت این تیم بازرسی این است که اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب های سطحی، سدسازی و آبهای زیر زمینی و برداشت از چاه های مجاز و غیرمجاز بازخوانی شود تا ببینیم فارغ از اینکه چه دولتی سرکار بوده، چه اقداماتی در این وزارتخانه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: علاوه بر استقرار این تیم در وزارت نیرو و فعالیتهای متمرکز، گزارش‌هایی از سراسر کشور نیز دریافت شده است.

نائب رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات این وزارتخانه که در قالب قانون مصوب برنامه های چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور صورت گرفته را در اولویت این بررسی قرار داده ایم.

پژمانفر هدف از اجرای این طرح را قضاوت درخصوص طرح های وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال بررسی ساخت یک سد با این هدف صورت می گیرد تا مشخص گردد پس از تکمیل سد چه میزان اهداف ساخت سد محقق شده و یا چه میزان یک پروژه بلند مدت پیشرفت داشته است.

وی رویکرد کمیسیون اصل ۹۰ را به پرداختن به طرز کار دستگاه ها دانست و گفت: می‌خواهیم ببینیم طرز کار وزارت نیرو در ادوار مختلف دولت در حوزه آب مناسب بوده است یا خیر، در حال حاضر طرح ها را به صورت کلان بررسی می کنیم هرچند گزارش های محلی نیز به عنوان نمونه از خراسان رضوی در اختیار داریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: با تقسیم اعتباراتی که قرار است نتیجه برگزاری شورای ملی زیارت باشد، در دیگر مناطق به جز مشهد مخالفم چرا که موضوع زیارت تنها مخصوص مشهد است.

پژمانفر افزود: اعتبار ناچیزی که پس از چندین سال به این حوزه تعلق گرفته، فقط مربوط به حوزه زیارت است و نباید در کل استان تقسیم شود، ساخت زائرسرا و فراهم کردن دیگر امکانات در مشهد مختص زائر صورت می گیرد نه برای مردم مشهد لذا بودجه زیارت نیز باید به مشهد تعلق گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها