سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی:

ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار مطلوب است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از ۵ میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و ۱۱ هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی بسیار مطلوب است
کد خبر: 563462
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۰:۰۱:۳۰

سیدجواد ساداتی‌نژاد صبح امروز در بازدید از مجتمع دامداری دو هزار رأسی کاوات شهرستان روانسر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کشاورزی استان کرمانشاه مورد توجه دولت است اظهار داشت: جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور خدمات زیادی در حوزه امنیت قضایی انجام داده است.

به گزارش تسنیم، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تلاش ما این است که در حوزه امنیت قضایی تلاش زیادی برای شرایط مطلوب حوزه دامپروری انجام شود گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید تضمینی گندم تاکنون، بیش از پنج میلیون تن از این محصول از کشاورزان تحویل گرفته شد و 11 هزار میلیارد تومان به حساب آنان پرداخت شده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تلاش دارین شرایط مطلوب خدمات پرداخت خرید تضمینی گندم را برای کشاورزان فراهم و این خرید تضمینی را به مرز 6 میلیون آن برسانیم بیان کرد: ذخایر استراتژیک کشور در حوزه کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و در این حوزه دِغدغه‌ای نداریم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از قطب‌های بسیار مهم در حوزه کشاورزی و دامپروری است و برای این حوزه وزارت 3 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است افزود: این تسهیلات برای حوزه آبخیزداری، آبیاری نوین، عشایر، زراعت و کشاورزی اراضی شیب‌دار و توسعه باغات روانسر و جوانرود در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نباید یک متر از اراضی شیب‌دار ایتان که قابلیت کشت دیم دارد خالی باشد و باید این اراضی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد گفت: 2500 میلیارد تومان برای تقویت صنایع تبدیلی استان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه از مشکلات جدی استان ضف در صنایع تبدیلی، مساحت کشت گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری است بیان کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در این حوزه‌ها است اما متأسفانه مغفول مانده است و باید با ارائه تسهیلات به این حوزه کمک کرد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در سال‌های اخیر با یک بحران خشکسالی عمده مواجه شده‌ایم که بیشترین تأثیر خود را بر حوزه کشاورزی گذاشته است و باید از آسیب جدی آن بر روز زندگی معیشتی کشاورزان با بهره‌برداری بهینه از منابع آبی جلوگیری کنیم گفت: با توسعه آبیاری نوین، توسعه کشت گلخانه‌ای و موضوع ارائه تسهیلات و اعتبار به کشاورزان این موضوع تا حدزیادی برطرف می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها