کد خبر: 558058
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۲۱:۴۹:۵۸
| |

وزیر جهاد کشاورزی:

استمرار ارز ترجیحی تورم وحشتناک ایجاد می‌کرد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم یارانه‌ها را به سمت کالابرگ ببریم، گفت: استمرار ارز ترجیحی قطعا یک تورم وحشتناک را ایجاد می‌کرد و با آن روال شرایط ما بدتر می‌شد.

استمرار ارز ترجیحی تورم وحشتناک ایجاد می‌کرد
کد خبر: 558058
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۲۱:۴۹:۵۸

​ وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم یارانه‌ها را به سمت کالابرگ ببریم، گفت: استمرار ارز ترجیحی قطعا یک تورم وحشتناک را ایجاد می‌کرد و با آن روال شرایط ما بدتر می‌شد.به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: خوشبختانه در بودجه ۱۴۰۱ وضعیت ما در اعتبارات پروژه‌های عمرانی منطقه بهتر از سال ۱۴۰۰ است و رشد بسیار خوبی داشت.

به گزارش فارس، وی افزود: در این سفر برای کاشان و آران و بیدگل مسائل و مطالبات به طور کامل دیده‌ شده‌ است که حجم زیاد آن نشان‌دهنده پیگیری فرماندار است که باعث شد این مصوبات به ثمر برسد؛ مباحث مربوط به توسعه صنعتی در کاشان به دلیل اینکه جنبه اشتغال در این منطقه جریان دارد باید تسریع شود.

استمرار ارز ترجیحی تورم وحشتناک را ایجاد می‌کرد

ساداتی‌نژاد با تأکید بر اینکه طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها یک اختیار یا انتخاب نبود، بلکه یک ضرورت است؛ گفت: استمرار ارز ترجیحی قطعا یک تورم وحشتناک را ایجاد می‌کرد که بعضی‌ها از تورم و گرانی گلایه‌مند هستند و باید بدانند که با آن روال شرایط ما بدتر می‌شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشورهای همسایه و خیلی از کشورهای جهان برای تامین کالاهای اساسی گرفتار هستند و ما به دستور رئیس‌جمهور با تلاش‌های شبانه‌روزی که صورت می‌گیرد کمبودی در کشور نداریم و تلاش می‌کنیم که این اتفاق استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه مصرف‌کننده و تولیدکننده باید در کنار هم از یکدیگر حمایت کنند؛ گفت: در خصوص اقشار ضعیف جامعه، سه دهک پایین به صورت متفاوت در یارانه‌ها دیده شدند و در برنامه‌ریزی که دولت دارد در خصوص تأمین هزینه‌های معیشتی، اقلامی به دهک‌های پایین داده می‌شود.

ساداتی‌نژاد گفت: ما در دولت تلاش داریم که یارانه‌ها را به سمت کالابرگ ببریم چرا که مزیت کالابرگ این است که خود مواد غذایی را به دست آن‌ها می‌رساند لذا امیدواریم زیرساخت‌ها فراهم شود.

وزیر جهاد کشاورزی یادآورشد: طی جلسه هیأت دولت تصمیم گرفته شد که برای حمایت از معیشت کشاورزان و اهمیت غذا و کالاهای اساسی قیمت گندم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کند؛ در کاشت سویا و دانه‌های روغنی یارانه به کشاورزان می‌دهیم که پایداری اتفاق افتد و خرید تضمینی هم از آن‌ها داریم تا بدون نگرانی بتوانند تولید خود را استمرار دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها