کد خبر: 558193
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۶:۱۳
| |

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باغداری قراردادی مرکبات در کشور آغاز می‌شود و باغداران دیگر نگران تولید مازاد محصول خود نباشند.

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می‌شود
کد خبر: 558193
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۵:۵۶:۱۳

اسماعیل قادری‌فر در آیین تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال دو اقدام مهم و اساسی تحت عنوان کشت قراردادی برنج و مرکبات آغاز شد، گفت: کشت قراردادی برنج در سه استان شمالی اجرا شد که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شدیم و مازندران استانی بود که بیشتر از تعهد خود وارد عمل شد و موفق شد ۲۵ هزار هکتار از مزارع شالیزاری خود را به کشت قراردادی اختصاص دهد.

​به گزارش فارس، وی ادامه داد: در اجرای کشت قراردادی برنج نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود و کشاورزان مشکلی در فروش محصول خود ندارند و به قیمت روز از کشاورزان خریداری می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنج‌کاران محصول سال گذشته خود را به نسبت قیمت فعلی تا یک سوم کمتر فروختند که سبب دلخوری کشاورزان و مسؤولان شد و به همین دلیل کشت قراردادی برنج  در دستورکار قرار گرفت تا دست واسطه‌های برنج کوتاه شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور به طرح آبخیزداری برنج اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ هزار هکتار اراضی شمال کشور به این طرح اختصاص یافت که با عملیاتی شدن این طرح واردات ۱.۲میلیون تنی برنج به ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

قادری‌فر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال  ۳۰ درصد تولید مرکبات افزایش یابد و به همین دلیل کشت قراردادی مرکبات طی یک ماه آینده در دستور کار قرار می گیرد و باغداری قراردادی مرکبات آغاز می‌شود و باغداران دیگر نگران تولید مازاد محصول خود نباشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها