فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد

وزیر راه و شهرسازی از ابطال مصوبه فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی خبر داد.

فروش دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی ممنوع شد
کد خبر: 561579
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۳ ۰۹:۵۵:۰۴

رستم قاسمی گفت: فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است و این موضوع به همه شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه فروش دلاری بلیت هواپیما برای مسافران به خصوص در فرودگاه های آبادان و اهواز مشکلاتی را ایجاد کرده بود، گفت: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه ای که با مدیران عامل شرکت های هواپیمایی داشت این موضوع را ابلاغ کرد که تصویر آن نیز منتشر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه طی هفته گذشته برخی شرکت ها و دفاتر هواپیمایی به بهانه ارائه خدمات سی آی پی و غذای گرم اقدام به گران فروشی بلیت کردند، گفت: این اقدام خلاف قوانین و بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

وی با بیان اینکه سقف قیمتی همه مسیرهای داخلی کشور در سامانه هواپیمایی کشوری اعلام شده است، افزود: هیچ شرکتی هواپیمایی یا دفتر مسافرتی حق فروش بلیت بالاتر از نرخ های تعیین شده را ندارد.

آقای قاسمی با اعلام اینکه با متخلفان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد، گفت: به همین منظور در فرودگاه های کشور میز بازرسی مستقر می شود تا مسافران بتوانند تخلفات احتمالی شرکت های هواپیمایی را گزارش دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی هم در این باره گفت: فروش ارزی و دلاری بلیت هواپیما به اتباع خارجی، متوقف شد و دستورالعمل جدید فروش بلیت به اتباع خارجی هفته آینده ابلاغ می‌شود.

محمد محمدی بخش افزود: چارتر کننده و آژانس‌ها هم اجازه فروش دلاری بلیت را به اتباع خارجی ندارند.  تمهیداتی برای فروش بلیت به اتباع خارجی در نظر گرفته شده است که دستورالعمل آن به‌زودی آماده و ابلاغ می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها