کد خبر: 556717
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۹:۳۳:۰۷
| |

وزیر جهاد:

کشور در تولید خوراک میگو خودکفا شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با افتتاحیه‌ای که امروز انجام شد کشور در تولید خوراک میگو خودکفا و سالانه ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان تولید می‌شود.

کشور در تولید خوراک میگو خودکفا شد
کد خبر: 556717
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۹:۳۳:۰۷

سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس جمهور و مسئولان استانی برگزار شد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری قطب مهم امنیت غذایی کشور است، گفت: این استان در حوزه دامداری تامین‌کننده پروتئین برای مردم و آزمایشگاه بزرگ طبیعی آبخیزداری برای منابع طبیعی به حساب می‌آید.

به گزارش فارس، وزیر جهاد کشاورزی افزود: این استان ۱۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی، یک میلیون هکتار مرتع، ۳۳ هزار جنگل و ۷۷ هزار تولیدکننده، کشاورز و دامپرور دارد که ۱۸ هزار اشتغال در استان را در برمی‌گیرد.

چهارمحال و بختیاری کلکسیونی از تولید کالاهای اساسی

وی ادامه داد: در سال ۴ هزار تن صادرات، ۱.۵ میلیون تن تولید با ارزش ۱۳ هزار میلیارد تومان از چهارمحال و بختیاری داریم که شامل ۱۱۳ هزار تن تولیدات دامی و ۲۳ هزار تن تولیدات آبزیان است و نشان می‌دهد این استان کلکسیونی از تولید کالاهای اساسی برای مردم است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیر تولید ماهیان سردابی و خوراک ماهیان و آبزیان در این استان وجود دارد، بیان داشت: با افتتاحیه‌ای که امروز انجام شد کشور در تولید خوراک میگو بی‌نیاز شد و سالانه ۳۷۰ هزار تن خوراک آبزیان تولید می‌شود که با تأمین مواد اولیه این صنعت می‌توان فروش اعتبار حوزه طیور و آبزیان را از سر گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس از ظرفیت سد کارون ۴ و تولید گیاهان دارویی و معطر و توسعه باغات دیم در استان از ظرفیت‌های دیگر چهارمحال و بختیاری می‌باشند.

وی به رونمایی از طرح‌های جدید دانش‌بنیان در مرحله تحقیقات اشاره کرد و گفت: ۲۲ طرح نیمه‌تمام در باغات این استان وجود دارد و ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات به آن اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: سطح گلخانه‌ها در این استان پایین است و ۲۵ ایستگاه پمپاژ ناتمام دارد.

یک‌هزار میلیارد تسهیلات برای صنایع تبدیلی

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه ۲۵ مصوبه با ۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای این مصوبات در نظر گرفته شده و منتظر تصویب است، گفت: یک‌هزار میلیارد تسهیلات برای صنایع تبدیلی چهارمحال و بختیاری در نظر داریم.

وی در پایان تکمیل سد باباحیدر، چهارخطه کردن محور فارسان-چلگرد، احداث فرهنگسرا در جونقان، فرسوده بودن و شبکه‌های آب شرب، ایجاد شهرک صنعتی در باباحیدر، تکمیل فاز توسعه بیمارستان فارسان، چهارخطه کردن جونقان تا دوراهی، تقویت زیرساخت‌های ورزشی در باباحیدر، جونقان و فارسان را از دیگر مطالبات مردمی این شهرستان دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها