کد خبر: 558029
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۰۶:۱۸
| |

مقایسه دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس از نظر قیمت!

ترکیش و پگاسوس دو ایرلاین شناخته شده و معروف در کشور ترکیه هستند که سالیانه تعداد زیادی از سفرهای هوایی ترکیه به مقاصد داخلی و خارجی را انجام می دهند.

مقایسه دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس از نظر قیمت!
کد خبر: 558029
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ ۱۷:۰۶:۱۸

ترکیش و پگاسوس دو ایرلاین شناخته شده و معروف در کشور ترکیه هستند که سالیانه تعداد زیادی از سفرهای هوایی ترکیه به مقاصد داخلی و خارجی را انجام می دهند. از آن جا که کیفیت پرواز در این دو ایرلاین با ایرلاین های اروپایی برابری می کند، بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا از این دو ایرلاین کیفیت سفر شما را بسیار بالا خواهد برد. در این مطلب کمی بیشتر با این دو شرکت هواپیمایی ترکی آشنا می شویم.

تاریخچه ایرلاین پگاسوس

در این بخش از مطلب ابتدا کمی بیشتر با ایرلاین پگاسوس و سابقه فعالیت آن آشنا می شویم. این ایرلاین با سابقه برای اولین بار در سال 1989 توسط دو شرکت نت ایر و سیلک ایر راه اندازی شد و اولین پرواز خود را در سال 1990 با دو فروند هواپیمای بوئینگ 737-400 انجام داد. این ایرلاین در سال 1994 تمام سهام خود را به یک شرکت ترکیه ای فروخت و به طور کامل تابعیت ترکی پیدا کرد.

این ایرلاین در سال 2005 و پس از انتصاب علی سابانجی به سمت مدیریت، کاربری خود را از پروازهای چارتری به پروازهای ارزان قیمت تغییر داد. این تغییر شیوه کاری به قدری تعداد مسافران آن را بالا برد که پگاسوس در زمان کوتاهی مجبور به افزایش تعداد جت ها و هواپیماهای خود شد. پگاسوس در زمان کوتاهی بعد از تغییر سیاست کاری به دومین شرکت هواپیمایی معروف و محبوب ترکیه تبدیل شد.

پگاسوس یکی از شرکت های هواپیمایی است که با حذف گزینه پذیرایی هزینه پرواز را تا حداقل مقدار ممکن کاهش داده است. از این رو هزینه تور استانبول با این ایرلاین می تواند برای شما به صرفه و اقتصادی باشد.

خدمات و پروازهای ایرلاین پگاسوس

مقایسه دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس

پگاسوس در حال حاضر به بیش از 97 کشور دنیا پروازهای مسافربری و باربری انجام می دهد. این شرکت هواپیمایی همچنین از ایران به تمامی شهرهای ترکیه پرواز چارتری ارائه می کند، از این رو اگر برای خرید بلیط لحظه آخری تهران استانبول علی بابا سراغ این ایرلاین بروید، می توانید سفری با کیفیت تر و ارزان تر داشته باشید.

پگاسوس در حال حاضر بیش از 60 فروند جت و هواپیما دارد و دفتر مرکزی آن در استانبول واقع شده است. بیش از 90 درصد پروازهای این شرکت هواپیمایی از طریق فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن انجام می شود.

نکات مهم در خرید بلیط ایرلاین پگاسوس

  • همان طور در بالا اشاره شد، در پروازهای عادی این ایرلاین از مسافران پذیرایی نمی شود.
  • مقدار بار مجاز قابل حمل با توجه به بلیطی که تهیه می کنید، متفاوت خواهد بود.
  • بلیط شما قابل تغییر و یا کنسلی نبوده و نمی توانید در صورت کنسل کردن هزینه ان را استرداد کنید.

تاریخچه ایرلاین ترکیش

مقایسه دو ایرلاین ترکیش و پگاسوس

این شرکت هواپیمایی برای اولین بار در سال 1933 و توسط یک خط هوایی دولتی ترکیه تاسیس شد. ترکیش ایرلاین در ابتدای کار خود تنها 5 هواپیمای جت داشت که می توانست 10 مسافر را جابجا کند! قدرت موتور این هواپیماها 300 اسب بخار بود که می توانست با سرعتی حدود 200 کیلومتر بر ساعت پرواز کند!

در سال 2015 این ایرلاین رکورد سفر به مقصدهای مختلف را بشکند. ترکیش ایر در این سال توانست رکورد سفر به بیش از 280 مقصد در 118 کشور را به نام خود ثبت کند. در سال 2016 ترکیش توانست همچنین طولانی ترین سفر اروپایی را انجام دهد.

خدمات و پروازهای ایرلاین ترکیش

اگر به دنبال یک سفر با سطح کیفیت اروپایی هستید و هزینه تور استانبول چندان برایتان اهمیتی ندارید، می توانید این ایرلاین ترکی را برای سفر انتخاب کنید. ترکیش ایرلاین در حال حاضر چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد اروپا بعد از لندن، پاریس و فرانکفورت و ششمین فرودگاه جهان بوده که تا کنون میلیون ها مسافر را به اقصی نقاط جهان جابجا کرده است. این ایرلاین سفرهای خود را در دو فرودگاه اتاتورک و گوکچن انجام می دهد.

ایرلاین ترکیش بیش از هر چیز به دنبال کیفیت است. به طوری که در حال حاضر این ایرلاین در زمینه های مختلف مانند استفاده از هواپیماهای مدرن و مجهز، امنیت پرواز و پذیرایی عالی حرفی برای گفتن دارد. کیفیت خدمات و پروازها در این ایرلاین به قدری بالا است که به عنوان بهترین خط هوایی اروپا و یکی از بهترین خطوط هوایی جهان شناخته شده است. ترکیش ایرلاین در حال حاضر به بیش از 302 مقصد در 120 کشور جهان پرواز می کند که ایران نیز جزئی از آن محسوب می شود.

مقایسه قیمت بلیط ایرلاین ترکیش و پگاسوس

اگر تا اینجای مطلب با ما همراه شده باشید، متوجه شده اید که ترکیش ایرلاین بهترین ایرلاین اروپا بوده و دارای بالاترین کیفیت های پروازی است. از این رو طبیعی است که هزینه بلیط آن در مقایسه با ایرلاین های دیگر بیشتر باشد. از طرف دیگر پگاسوس نقطه مقابل این ایرلاین بوده و با حذف خدماتی مانند پذیرایی سفرهای ارزان قیمت تری را به مسافران ارائه می کند. از این رو اگر کیفیت سفر برایتان اولویت است، ترکیش ایرلاین و اگر هزینه پایین برایتان مهم است، پگاسوس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها