کد خبر: 556662
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۳:۵۹:۵۲
| |

نان سهمیه‌بندی نمی‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی نان نداریم.

نان سهمیه‌بندی نمی‌شود
کد خبر: 556662
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۳:۵۹:۵۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی نان نداریم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نادری ظهر امروز (۱۹ خردادماه) در جلسه بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح اقتصادی دولت (بررسی ویژه طرح مدیریت هوشمند آرد و نان) با اشاره به اینکه غالب مشکلات موجود امروز از ضعف مدیریتی است، بیان کرد: از سال ۹۶ که تحریم‌های اقتصادی علیه ایران تشدید شد، طرح‌های زیادی با هدف رفع موانع تحریم‌ها شکل گرفت که ناکارآمدی برخی از این طرح‌ها به دلیل ضعف مدیریتی بود.

وی با اشاره به طرح‌های اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: در دولت سیزدهم از مهم‌ترین دغدغه‌ها این است که در طرح آزادسازی قیمت کالاهای اساسی، همانند طرح‌های سالیان قبل، فساد به وجود نیاید.

این مسئول افزود: دولت جدید با شعار عدالت و فسادستیزی روی کار آمده است و هر طرحی که ارائه شد باید به گونه‌ای اجرا شود که زمینه فساد و سودجویی برخی افراد را فراهم نکند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اتفاقات اخیر اوکراین و تاثیر آن بر واردات گندم و حبوبات، تصریح کرد: طبیعی است که این دو کشور به دلیل رخدادهای اخیر، صادرات گندم و حبوبات خود را کاهش داده و به دنبال این اقدام واردات این اقلام اساسی به کشورهای واردکننده مانند ایران با مشکل مواجه شود، لذا این اتفاق زمینه‌ای را فراهم کرد طرح هوشمندسازی آرد و نان سریع‌تر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه نان و آرد فسادهایی وجود داشته و افرادی سودجو اقدام به قاچاق این کالای اساسی در داخل کشور می‌کنند. اتفاقات اخیر در اوکراین و نیز وجود فساد در این حوزه سبب شد طرحی با عنوان طرح هوشمندسازی خرید نان و آرد اجرا شود که خوشبختانه تا به امروز موفقیت‌آمیز بوده است.

این مسئول با اشاره به استقبال واحدهای نانوایی استان زنجان از این طرح، گفت: خوشبختانه نانوایی‌های استان نیز از این طرح استقبال کردند. علاوه بر این از سوی اقشار مختلف مردم نیز تاکنون حتی یک مورد شکایت در خصوص طرح جدید نان و آرد ثبت نشده است.

نادری با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) درباره سهمیه‌بندی نان، اظهار کرد: در دهه ۵۰ و ۶۰ نیز بحث سهمیه‌بندی نان مطرح شد که امام راحل با این طرح به شدت مخالفت کردند. امروز نیز ما پیرو سخنان ایشان هستیم و هیچ برنامه‌ای برای سهمیه‌بندی نان نداریم.

مدیرکل اموز اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در خرید نان روزانه مردم به وجود نخواهد آمد، افزود: از لحاظ خرید روزانه نان هیچ محدودیتی برای عموم مردم به وجود نخواهد آمد و این طرح در ابتدا به نفع خود مردم است و با اجرای آن از قاچاق و خریدهای مشکوک آرد و نان جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به روند توزیع نان بین نانوایی‌های استان، اظهار کرد: طی جلساتی که با نانوایی‌ها و اتحادیه نانوایان شهرستانی برگزار کردیم، نحوه خرید و توزیع نان به نانوایی‌ها توضیح داده شد و مسلماً نانوایی‌هایی که نان بیشتر، باکیفیت‌تر و بهتری تولید کنند، آرد بیشتری دریافت خواهند کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سه هفته اجرای این طرح در استان زنجان موفقیت‌آمیز بوده است. اگر چه معتقدیم در کمتر از سه هفته نیز امکان اجرا بود اما به دلیل تامین زیرساخت‌های لازم، کمی زمان برد. امیدواریم این طرح در طولانی مدت نیز مفید واقع شده و زمینه‌ساز طرح‌های راهگشای اقتصادی بعدی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها