صف‌های طولانی در نانوایی‌ها جمع شد

پس از اصلاح نرخ ارز و واقعی شدن قیمت آرد، قیمت نان در واحدهای آزادپز و فانتزی افزایش یافت که همین امر موجب شد مردم در صف‌های طولانی نانوایی‌های سنتی بایستند که با تشدید نظارت‌های دولتی صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها جمع شد.

صف‌های طولانی در نانوایی‌ها جمع شد
کد خبر: 552993
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۱:۲۶:۳۱

در ابتدای اجرای این طرح برخی واحدهای نانوایی سنتی به دلیل تاخیر در دریافت سهمیه آرد یارانه‌ای و یا تصمیم‌گیری برای قیمت نان اقدام به تعطیلی واحدهای تولیدی خود کرده بودند حتی برخی واحدها ساعات کاری خود را کاهش دادند.

به گزارش ایرنا، اما با توزیع مناسب سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی‌ها و تثبیت قیمت نان سنتی توسط دولت که افزایشی  نداشته است، طی روزهای اخیر وضعیت تولید نان سنتی به قبل بازگشته و دیگر خبری از صف‌های طولانی در مقابل واحدهای نانوایی سنتی نیست.

اکنون بازار تولید و عرضه نان روال عادی خود را طی می‌کند.

بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت انواع نان یارانه‌ای هر عدد نان بربری ساده  با وزن چانه ۶۰۰ گرمی ۲۵۰۰ تومان، سنگک ساده با وزن چانه ۶۵۰ گرمی ۳ هزار تومان، لواش با وزن چانه ۱۶۰ گرمی ۶۵۰ تومان، تافتون سنتی با وزن چانه ۲۵۰ گرمی ۱۲۰۰ تومان، تافتون گردان (برقی) با وزن چانه ۲۲۰ گرمی ۱۰۰۰ تومان، تافتون خراسان با وزن چانه ۳۰۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان است.

البته نرخ این نان برای واحدهای آزادپز که آرد آزاد دریافت می‌کنند قیمت چندبرابر نرخ دولتی عرضه می‌شود.

به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی سهمیه آرد نانوایی‌های سنتی طبق روال گذشته توزیع می‌شود و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان سنتی نیست درعین‌حال وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط با تشدید نظارت‌ها بر بازار این محصول تلاش در ایجاد آرامش در تولید و عرضه نان با قیمت‌های مصوب را دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها