کد خبر: 553066
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۶:۱۶:۰۵
| |

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع تخلفات د ر گمرکات کشور خبر داد.

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تخلفات گمرکات کشور
کد خبر: 553066
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۶:۱۶:۰۵

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز یکشنبه (1خرداد) این کمیسیون، اظهار داشت: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کارگروهی با عنوان کارگروه نظارتی گمرکات کشور تشکیل شده است.

به گزاش فارس، وی افزود: ریاست این کارگروه بر عهده بنده است و دستور کار این کار گروه تهیه گزارش از گمرکات کشور و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی کشور است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مشکلاتی امروزه در حوزه گمرکات کشور وجود دارد و پیمانکاری که  حدود 10 سال است کار را در اختیار دارد اطلاعات و دیتاها را در اختیارات گمرکات قرار نمی دهد و همچنین در جهت توسعه گام هایی تا کنون بر نداشته است.

مرحبا تصریح کرد: همچنین هنوز سامانه گمرک با سامانه تجارت به هم متصل نشده است از این رو مجلس در این رابطه ورود پیدا کرده است تا هم تخلفات را شناسایی کند و هم سامانه گمرک و سامانه تجارت را به هم متصل کند.

وی همچنین بیان داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس حضور پیدا کرد و توضیحاتی درباره نحوه محاسب یارانه‌ها و افراد مشمول دریافت یارانه ارائه کرد و بیان کرد که تاکنون به حساب 76 میلیون و 300 هزار نفر از مردم یارانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس توضیحات وزیر کار مردم براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع رفاه ایرانیان دهک‌بندی می‌شوند، افزود: تمام اطلاعات این سامانه از دستگاه‌های رسمی کشور مانند بانک مرکزی، نیروی انتظامی، خزانه کل کشور، صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی و... دریافت می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها