کد خبر: 540342
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۲۰:۳۴:۲۷
| |

وزارت صمت موظف شد درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات را به خزانه‌ واریز کند

مجلس، وزارت صمت را موظف کرد درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی را در سال آینده به‌ خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

وزارت صمت موظف شد درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات را به خزانه‌ واریز کند
کد خبر: 540342
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۲۰:۳۴:۲۷

وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه 1401، جز یک بند الف تبصره 7 ماده واحده این لایحه را تصویب کردند.

به گزارش فارس، بر اساس این مصوبه در راستای اجرائی ‌نمودن ماده (35) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، عبارت «واریز به خزانه‌داری کل‌ کشور» در این ماده به عبارت «واریز به حساب تمرکز وجوه درآمد شرکتهای دولتی نزد خزانه‌داری کل‌ کشور» اصلاح می‌شود.

مجلس همچنین با بند ب تبصره 7 ماده واحده مذکور نیز موافقت کردند که بر اساس آن گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف شد پس از تأیید اسناد مربوط، نسبت به استرداد حقوق ورودی مواد و قطعات وارداتی که در کالاهای صادراتی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، موضوع مواد (66) تا (68) قانون امور گمرکی مصوب 22‌/8‌/1390 با اصلاحات و الحاقات بعدی و هزینه انبارداری موضوع تبصره (2) ماده (45) قانون امور گمرکی، ظرف پانزده روز، از محل تنخواه دریافتی از خزانه داری کل کشور که تا پایان سال تسویه می‌نماید، اقدام کند.

در بند ج تبصره 7 ماده واحده لایحه بودجه سال آینده نیز که با رأی مثبت نمایندگان مجلس روبرو شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد درآمدهای حاصل از صدور مجوز توزیع دخانیات و حق انحصار دریافتی بابت واردات و تولید محصولات دخانی طی سال 1401 را به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور موضوع ردیف 130421 جدول شماره (5) این قانون واریز کند.

همچنین نمایندگان مجلس به بخش درآمدی بند (د) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه 1401 درباره نحوه پرداخت مطالبات دولت به ایمیدرو و ایدرو و دریافت بدهی آنها رأی موافق دادند.

این بخش به دولت اجازه داده داده است مطالبات قبل از سال 1397 سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) بابت مشارکت در تأمین سرمایه بانک تخصصی صنعت و معدن و همچنین مطالبات سازمان‌های مذکور و وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه بابت سهم متعلق به آنها از واگذاری سهام مطابق قوانین مربوط، مشروط به انجام تکالیف موضوع قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی را با بدهی آنها به دولت بابت مالیات و سود سهام تا سقف ده هزار میلیارد (10.000.000.000.000) ریال به‌صورت جمعی- خرجی از طریق گردش خزانه تهاتر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها