کد خبر: 552247
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۷:۵۹:۰۶
| |

فرماندار دیر:

۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بندر تجاری دیر اختصاص یافت

فرماندار دیر استان بوشهر گفت: ۱۰۰میلیارد تومان برای ساخت پنج اسکله رمپی و ساختمان قرنطینه بندر تجاری دیر در نظر گرفته شد.

۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های بندر تجاری دیر اختصاص یافت
کد خبر: 552247
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۷:۵۹:۰۶

یونس باربرز روز سه شنبه در جمع مسئولان روابط عمومی ادارات شهرستان دیر افزود: همچنین با این اعتبار سه هکتار زمین اداره بندر و دریانوردی محوطه سازی و آسفالت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی گفت: به دلیل اهمیت موضوع بازی های جام جهانی قطر و مراوادت چند ساله با این کشور در نظر داریم که مرز رسمی و پایانه مسافربری در این بندر ایجاد کنیم که این طرح در استان مصوب شده و رایزنی‌های زیادی برای کمک به نهایی شدن این طرح در هیات دولت وجود دارد.

فرماندار دیر گفت: بندر دیر به نسبت سایر بنادر ایران، کوتاه‌ترین فاصله را با بندر الرویس قطر دارد و حجم و ارزش صادرات از اسکله صادراتی بندر دیر به قطر افزایش داشته است.

باربرز بیان کرد: گمرک و بندر دیر مورد توجه هیات عالی رتبه تجاری قطر قرار گرفته و صادرات کالا از بندر دیر به کشور قطر رشد بسیار بالایی داشته طوریکه میزان صادرات از این بندر به کشور قطر از ۲۰۰ هزار دلار صادرات در سال ۹۵، اکنون این حجم به ۹۰ میلیون دلار رسیده است.

وی گفت: با تلاش صورت گرفته یک دستگاه ایکس ری در اداره بندر و دریانوردی دیر مستقر شده که با نصب این دستگاه همه کالاها نظارت و دغدغه هیئت قطری برطرف خواهد شد.

فرماندار دیر بیان کرد: طرح نهایی اسکله تفریحی شهرداری دیر از حوزه بنادر و دریانوردی استان بوشهر به سازمان بنادر و دریانوردی کشور ارسال شده که امیدواریم این طرح نهایی شود و مردم از  امکان گردش در آب های ساحلی بهره مند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها