وزیر کار:

مشکلات هزار و 17 بنگاه اقتصادی را حل کردیم

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برنامه «کارگر ۴3» با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مشکلات هزار و 17 بنگاه اقتصادی را حل کردیم
کد خبر: 549688
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۲۱:۱۲:۴۰

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برنامه «کارگر ۴۳» با حضور حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

​به گزارش فارس، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی در این نشست گفت:ما از ابتدای شروع کار شورای کارگری را تشکیل دادیم و آنچه در دولت مردمی مورد توجه است این است که خود کارگران برای خودشان تصمیم بگیرند.

عبدالملکی تصریح کرد: ما این اصل را تا آخر ادامه خواهیم داد و مسئله رفاه کارگران را پیگیری می کنیم. ما در دولت تمام تلاشمان را می کنیم تا مسائل این شرکت هایی که مشکل دارند حل شود و از ابتدای کار ما مشکلات ۱۰۱۷ عدد از بنگاه ها را حل کردیم.

* جریانی در 30 سال گذشته تجربه های انقلاب اسلامی را قبول نداشت

روح‌الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی هم در بخشی از سخنان خود گفت: ما معتقدیم مسیر مردم سالاری در این ۳۰ سال به شدت به انحراف رفته است، چون جریانی حاکم بود که نه اعتقاد عملی به قانون داشت و تجربه های انقلاب اسلامی را قبول نداشت و بسیاری از اصول قانون اساسی راکد ماند و اجرا نشد.

وی افزود: البته با قاطعیت نمی‌توان گفت ما در این دولت می توانیم همه چیز را تغییر دهیم چرا که آن‌ جریان خودش را بازتولید می کند و ما در فضای حاکم نمی توانیم از قانونی دفاع کنیم که بانک ها را مهار کند.

ایزدخواه تصریح کرد: چطور شما اجازه می‌دهید به صرف اینکه بانک طلبکار است یک کارخانه‌ای را با ۵۰۰ نفر تعطیل و حاشیه نشینی تولید کند؟ این تولید است که نظام فراگیر اشتغال کامل را اجرا می‌کند و تجارت به معنای حرفه ای بخشی از تولید است اما دلالی و سوداگری همه این ها ضد تولید است و این ها ساختار ضد تولید ایجاد میکند که نتیجتا ضد کارگر می‌شود.

این نماینده مجلس درباره خصوصی سازی اظهار داشت: ما با اصل اینکه کار دست مردم باشد نه تنها موافقیم بلکه به دنبال آن هستیم و مردمی سازی است که می تواند عدالت را حاکم کند و کار را دست نخبگان می‌دهد اما خصوصی سازی چه کرد؟ آمد یک طبقه جدید ساخت که به ناف دولت وصل است و باید از طریق دولت تامین شود.

 ایزدخواه افزود: ما امروز نیاز به یک الگو و مدل عدالت ساختاری داریم که از اساس نظام ها و ساختار ها را باز تعریف کند. یک جنبش مردمی سازی اقتصادی در کلان و در حوزه کار جنبش مردمی کار را راه بیاندازیم و شرکت های کارگر مالکیتی را ایجاد کنیم و در یک کلام الگوی ما مردمی شدن اقتصاد است. امام فرمودند کار را بدهید دست مردم نه اینکه راهپیمایی کنند بلکه اقتصاد و تجارت را بدهید و زندگی مردم را زیر دست کارمند قرار ندهید.

* بیان مشکلات از سوی نمایندگان کارگران و شرکت‌های تولیدی

در این نشست تعدادی از نمایندگان شرکت های تولیدی و فعالان کارگری به بیان مسائل و مشکلات شرکت ها و کارگران پرداختند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها