کد خبر: 531531
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۲:۵۹:۱۷
| |

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیمه گروه‌های خاص از محل افزایش بدهی‌های دولتی توسعه می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: پیرو درخواست چندین ماه برای توسعه بیمه گروه‌های خاص از محل افزایش بدهی‌های دولتی با قول رئیس سازمان برنامه‌وبودجه این مورد عملیاتی و فعال خواهد شد.

بیمه گروه‌های خاص از محل افزایش بدهی‌های دولتی توسعه می‌یابد
کد خبر: 531531
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۱۲:۵۹:۱۷

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، در خصوص موضوعات مطرح‌شده در این جلسه گفت: در این جلسه دغدغه‌هایی از سوی نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مطرح شد که متعاقباً توضیحاتی در این مورد داده شد و قریب به‌اتفاق نمایندگان به‌جز یک نفر متقاعد شدند.

به گزارش میزان، وی با اشاره به اعلام خبرهای خوب در این جلسه گفت:  ان‌شاءالله با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه سهمیه‌های جدیدی برای بیمه قالیبافان اختصاص پیدا خواهد کرد و این خبر خوبی برای عزیزان قالیبافی است که بیمه آن‌ها از امسال اجرانشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل داده‌ایم، افزود: همکاران سازمان تأمین اجتماعی برای بازنگری و ایجاد تسهیل در بیمه‌ی افرادی که جزو گروه‌های خاص هستند اقدام می‌کنند و سهم حق بیمه کارفرما را دولت به‌صورت یارانه‌ای پرداخت می‌کند.

عبدالملکی ادامه داد: پیرو درخواست چندین ماه برای توسعه بیمه گروه‌های خاص از محل افزایش بدهی‌های دولتی با قول رئیس سازمان برنامه‌وبودجه این مورد عملیاتی و فعال خواهد شد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سؤالاتی در ارتباط با بحث اشتغال مطرح کردند اضافه کرد:  در این خصوص مصوبات شورای ملی اشتغال به‌سرعت پیگیری می‌شود و وعده یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل برای ۱۸ ماه یعنی نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و کل سال ۱۴۰۱ با همکاری ۷۱ دستگاه را پیش می‌بریم و در این زمینه ۱۷۵ برنامه اشتغال‌زا را مطرح و تنظیم کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: عزیزان ما از استان‌های مرزی درباره اشتغال نگرانی داشتند که ۲ مصوبه بسیار مهم در شورای عالی اشتغال فقط برای این استان‌ها گنجانده‌شده است و در حال اجراست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بابیان این‌که ۱۰۰ نقطه بحرانی اشتغال را در نظر گرفته و بررسی میدانی می‌شوند تا نسخه‌های متناسب با هرکدام در نظر گرفته شود اضافه کرد: هفتاد نقطه شناسایی‌شده و کار عارضه‌یابی و تدوین بسته‌های اختصاصی برای آن‌ها که دغدغه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بود شروع‌شده است و انشاءالله با جدیت پیش می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها