عدم مراجعه فروشگاه های بزرگ گیلان به کارخانجات جهت دریافت سهمیه روغن

مدیر کل صمت گیلان گفت: روغن به اندازه کافی در کارخانجات در حال تولید است اما فروشگاه‌های بزرگ جهت دریافت سهمیه خود مراجعه نکرده اند.

عدم مراجعه فروشگاه های بزرگ گیلان به کارخانجات جهت دریافت سهمیه روغن
کد خبر: 549650
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۸:۰۵:۱۲

تیمور پورحیدری امروز در حاشیه بازدید از واحد تولیدی روغن گیلان در جمع خبرنگاران در خصوص کمبودهای اخیر مواد اولیه تولید کننده روغن در گیلان، اظهار کرد: ۷۰ هزار تن مواد اولیه روغن خوراکی در سطح کشور برای کارخانجات روغن نباتی از ۱۹ ماه مبارک رمضان توزیع شده است و بیش از ۴۰ هزار تن نیز در گمرک انزلی جذب و به تدریج به کارخانجات به منظور تامین مصارف خانگی و بازار در حال تزریق است و بخشی از آن امروز به کارخانجات استان تحویل شد.

به گزارش ایسنا، پور حیدری به کسری های روغن سرخ کردنی در بازار اشاره کرد و گفت: با هماهنگی بعمل آمده مقدار ۴۰ هزار تن مواد اولیه برای تولید روغن خوراکی در گمرک انزلی آماده بارگیری برای تحویل به شرکت های تولید کننده این کالای مصرفی است.

دیگر شاهد مشکل کمبود این کالای پرمصرف نخواهیم بود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت با اشاره به انتظار مردم به تامین کالاهای اساسی در بازار گفت: با تأمین مواد اولیه این کالای اساسی و تولید آن از سوی شرکت‌های تولید کننده و عرضه مناسب این محصول دیگر شاهد مشکل کمبود این کالای پرمصرف نخواهیم بود.

وی ضمن درخواست از مردم جهت گزارش تخلفات به سامانه ۱۲۴ این اداره کل، تصریح کرد: نسبت به کسانی که در این شرایط و زمان ها با احتکار و گران فروشی باعث ایجاد جو نارضایتی و نگرانی در تهیه اقلام مصرفی خانوار می‌شوند با جدیت برخورد خواهیم کرد.

پورحیدری تصریح کرد: با بررسی و پیگیری های مکرر از مبادی مختلف دریافتیم که از تاریخ نوزدهم ماه مبارک رمضان ۷۰ هزارتن سهمیه از جانب شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی کشور، در بین کارخانجات تولید کننده روغن خوراکی؛ توزیع شده است که طبیعتا نباید هم اکنون دچار مشکلی برای تولید نهایی و عرضه در بازار باشند.

روغن به اندازه کافی در کارخانجات در حال تولید است

مدیرکل صمت گیلان خاطرنشان کرد: روغن به اندازه کافی در کارخانجات در حال تولید است اما فروشگاه‌های بزرگ جهت دریافت سهمیه خود مراجعه نکرده اند لذا ضمن دستور به تمام ادارات صمت شهرستان جهت پیگیری تامین روغن مورد نیاز مردم در شهرستان ها، کلیه فروشگاههای سراسر استان باید جهت دریافت سهمیه روغن خود هرچه سریعتر مراجعه کنند تا مشکلات پیش آمده جهت تامین روغن برای مردم استان به سرعت برطرف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها