کد خبر: 549642
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۷:۱۶:۱۰
| |

عارف با انتقاد از وضعیت کارگران و معلمان:

مصالح ملی باید کانون سیاست‌ورزی باشد

​رئیس بنیاد امید ایرانیان در یادداشتی تاکید کرد که راه عبور از مشکلات، از مسیر گفت و گوی ملی در سطوح مختلف می گذرد.

مصالح ملی باید کانون سیاست‌ورزی باشد
کد خبر: 549642
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۰ ۱۷:۱۶:۱۰

در بخش‌هایی از یادداشت محمدرضا عارف می ‌خوانیم: در حالی به استقبال روز معلم و روز کارگر می رویم که معلمان و کارگران عزیز  کشورمان، با مشکلات  فراوانی دست و پنجه نرم می کنند. مشکلاتی که در نتیجه ضعف مدیریت است. در دهه پنجم از نظام و ساختاری بر آمده از انقلاب شکوهمند اسلامی که در آن معلمان و کارگران، نقشی بنیادین داشتند، قرار داریم. اکثر تحلیل گران ، پیروزی این انقلاب را مرهون پیوستن دو قشر کارگر و معلم می دانند اما اکنون وضعیت زندگی و معیشت  آنها با مشکلات عدیده ای مواجه است.

به گزارش ایسنا، باید به این پرسش مهم پاسخ داد که طی تقریبا  دو دهه گذشته چه سیاست هایی اعمال شده است که کارگران و معلمان به عنوان دو بازوی قوی انقلاب اسلامی، در این وضعیت قرار گرفته اند؟

باید پرسید که چه اصراری بر استمرار  بیراهه رویه‌های خسارت‌بار است؟

چرا به هشدار و انذارهای نخبگانِ جامعه و دانشگاهیان در سطوح مختلف بی‌توجهی می‌شود؟

مصلحت امروز ملت ، کشور و نظام ما، در یک راستا و آن هم اتحاد و اجماع بر پیشرفت کشور و رهایی از مصائب، مشکلات و بحران‌های محتمل است. بدیهی است که  وصول به این مهم ، نیازمند مشارکت همه ایرانیان و بهره‌گیری از اصول حکمرانی خوب و دستاوردهای بشری است.

ضمن تبریک روز های کارگر و معلم به این دو قشر پیشتاز در مسیر پیشرفت  و اعتلای ایران عزیز، و گرامی داشت یاد و خاطره شهید بزرگوار استاد مرتضی مطهری  ،از مسئولین می خواهم از ملت  عذرخواهی کرده و مسیر درست در پیش بگیرند.

امیدوارم که نظام تدبیر  ما، به درک درستی از اوضاع دست یابد ، که مقدمه درمان، تشخیص  درست درد و مبانی شکل گیری درد است. چه بسا که تجویزهای نادرست در پیشروی مشکلات  و از دست رفتن  فرصت  طلایی درمان، سهمی اساسی دارند. همچنان معتقدم که راه عبور از مشکلات، از مسیر گفت و گوی ملی در سطوح مختلف می گذرد.

امیدوارم با برافروختن  شمع گفت و گو در محفل بزرگ ملت-کشور بزرگ ایران ، مصالح ملی بعنوان کانون  سیاست ورزی و خط و مشی همگان قرار گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها