کد خبر: 548192
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۹:۲۸:۵۲
| |

وزارت نفت مطرح کرد:

جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگه‌داشت و افزایش تولید

مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره تاکید کرد: با تلاش متخصصان این شرکت، جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگه‌داشت و افزایش تولید در میدان مشترک فروزان آغاز شد و این میدان مشترک در مسیر افزایش تولید قرار گرفت.

جریان‌دهی نخستین چاه تولیدی طرح نگه‌داشت و افزایش تولید
کد خبر: 548192
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۹:۲۸:۵۲

شهرام متوسل مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره گفت: با توجه به اولویت توسعه میدان‌های مرزی و مشترک، تسریع در افزایش تولید میدان مشترک فروزان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه پس از ۸۸ روز تلاش مستمر شبانه‌روزی در ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ با موفقیت جریان سیال از چاه برقرار شد.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: پس از حفاری ۲۷۳۸ متر در ۸ حلقه چاه، برای نخستین بار برداشت نفت از لایه مخزنی کژدمی فوقانی در این میدان محقق شد که با تکمیل این چاه، دکل حفاری به یک چاه دیگر منتقل شد و همچنان حفاری در دیگر چاه‌ها ادامه خواهد یافت.

به گفته مجری طرح توسعه میدان فروزان در شرکت نفت فلات قاره، با انجام عملیات طراحی، مهندسی، خرید کالا، تجهیزات و تأمین سرویس‌های لازم، همزمان دو دستگاه دکل دریایی در حال حفاری در این میدان مشترک هستند.

پروژه افزایش برداشت از میدان مشترک فروزان جزو یکی از چهار پروژه طرح نگهداشت و افزایش تولید در شرکت نفت فلات قاره ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها