کد خبر: 547423
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۵۶:۱۴
| |

اذعان به انفجار در پایگاه‌ نظامی آمریکا در سوریه:

علت انفجار بمب‌گذاری بود

ائتلاف آمریکا اعتراف کرد که علت انفجار اخیر در یکی از پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه که در اثر آن چهار نظامی زخمی شده بود، بمب‌گذاری بوده است.

علت انفجار بمب‌گذاری بود
کد خبر: 547423
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۹:۵۶:۱۴

ائتلاف بین المللی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا به وقوع انفجار در یکی از پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه اذعان کرد و گفت که این انفجارها در نتیجه اقدامات تخریبی بوده است.

به گزارش تسنیم، گروه مأموریت مشترک وابسته به این ائتلاف امروز جمعه طی بیانیه‌ای در مورد انفجار یک هفته پیش در نزدیکی میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه گفت که بعد از تحقیقات مشخص شد که افراد ناشناسی اقدام به جاگذاری بمب در پایگاه نظامی روستای «الخضراء» واقع در منطقه نفتی العمر کرده‌اند.

بر اساس این بیانیه، این افراد ناشناس بمب‌هایی در داخل انبار مهمات این پایگاه گذاشته و آن را منفجر کرده‌اند که در اثر آن، بنا به ادعای ائتلاف، چهار نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

رسانه‌های فعال در شرق سوریه هفتم آوریل (هشت روز پیش) از حمله موشکی و راکتی به پایگاه غیرقانونی نظامیان آمریکا در میدان نفتی العمر خبر داده بودند.

 ائتلاف آمریکا اذعان کرده که این خرابکاری عامدانه بوده و تحقیقات برای کشف جزئیات این حادثه همچنان ادامه دارد.

آمریکا طی یک دهه از بحران و جنگ در سوریه، از تروریست‌ها و شبه نظامیان جدایی طلب در شمال و شرق سوریه حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز این کشور را تحت اشغال خود دارد.، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیش آمریکا پیشتر با توجیه حضور نظامیان کشور در سوریه، اعتراف کرده بود که این حضور برای چپاول نفت و منابع سوریه است.

وزارت نفت سوریه بهمن ماه گذشته طی، با بیان اینکه جنگ علیه این کشور طی یک دهه گذشته 100 میلیارد دلار خسارت مالی و صدها خسارت جانی داشته، از غارت نیمی از نفت سوریه توسط آمریکا و شبه نظامیان وابسته به آن خبر داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها