کد خبر: 547737
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۹:۵۵:۱۳
| |

ابطال مجوز معادن قلات شیراز به دلیل ایجاد مشکلات زیست‌محیطی

رئیس سازمان صمت فارس گفت: سه معدن قلات علاوه بر وجود معارضان محلی، در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز قرار گرفته است که به همین دلیل، مجوز آنان باید ابطال شود.

ابطال مجوز معادن قلات شیراز به دلیل ایجاد مشکلات زیست‌محیطی
کد خبر: 547737
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۹:۵۵:۱۳

حمیدرضا ایزدی، امروز در نشست شورای عالی معادن فارس گفت: حدود ۱۰ سال پیش در منطقه قلات شیراز، مجوز فعالیت سه معدن صادر شده است و تاکنون هیچ گونه فعالیتی نداشته اند.

​به گزارش فارس، وی با بیان اینکه این سه معدن معارضان محلی دارند، افزود: علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در کریدور هوای پاک شیراز و حوزه آبخیز باید مجوز آنان ابطال شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه مجوز یک معدن در حال ابطال است، گفت: مجوز یکی از معادن در دیوان عدالت اداری رای به ابطال آن صادر شده است و برای 2 معدن دیگر، ابتدا نیاز به رای شورای عالی معادن در فارس است.

ایزدی با اشاره به اینکه در این نشست نیز اعضا، رای بر ابطال معادن دادند، افزود: فرآیند ابطال به وزارت خانه صمت ارسال می‌شود و آنجا در مورد فعالیت این 2 معدن دیگر تصمیم گیری می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۴ معدن در منطقه دوکوهک نیز اشاره کرد و گفت: این معادن نیز به دلیل قرار گرفتن در حوزه آبخیز شیراز و مسایل زیست محیطی، مجوز فعالیتشان موقت تمدید شده است و باید منتقل شوند.

ایزدی ادامه داد: برای انتقال این معادن نیز سازمان صمت با همکاری دانشگاه شیراز مکانی را بین دریاچه مهارلو و شهرستان سروستان به نام کوه قلعه گریخته انتخاب کرده است که پس از انجام تحقیقات و دریافت مجوز، معادن منتقل می‌شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها