کد خبر: 547585
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۳:۵۸
| |

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی:

سالانه ۷۰ تا ۱۵۰ کالای جدید به سبد صادرات کالاهای ایران افزوده می‌شود

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سالانه ۷۰ تا ۱۵۰ کالای جدید به سبد صادرات کالاهای کشور افزوده می‌شود که هدف گذاری شده تا این محصولات با ارزش افزوده بالا باشند.

سالانه ۷۰ تا ۱۵۰ کالای جدید به سبد صادرات کالاهای ایران افزوده می‌شود
کد خبر: 547585
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۵۳:۵۸

میرابوطالب بدری عصر شنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان استان قزوین افزود: باید با اتکا به فناوری های روز و توسعه صنایع دانش بنیان از خام فروشی فاصله گرفته و کالاهای با ارزش افزوده بالا تولید و صادرات کنیم.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: متوسط عمر فناوری ها در اواسط قرن بیستم از ۱۰۰ سال به ۳۰ سال و در دهه ۹۰ میلادی به سه سال کاهش یافت و این زمان امروز به کمتر از یک سال رسیده بنابراین اگر کشورها انعطاف لازم را در حوزه فناوری ها نداشته باشد با عواقب منفی زیادی روبرو خواهند شد و درگیر خام فروشی منابع می شوند.

این مسوول با اشاره به ضرورت تلاش برای تحقق شعار سال و نقش آن در توسعه صادرات غیرنفتی،گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان به شرطی مفید و موثر است که منجر به تولید و خلق ثروت شوند.

بدری اظهار داشت: نقشه راه توسعه صادرات دانش بنیان در سازمان توسعه تجارت حول دو محور برنامه ریزی شده که شامل کاهش خام فروشی و در مرحله بعد توسعه صادرات تولیدات با فناوری بالا و با ارزش افزوده بالا و حمایت ویژه از صادرکنندگان آنهاست.

این مسوول گفت: از هشت هزار کالای صادراتی موجود، دو هزار کالا با ارزش افزوده بالا و ارز آوری قابل توجه شناسایی شده که تلاش می کنیم تا صادرات آنها تقویت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها