مهم‌ترین خواسته بورسی‌ها از دولت در سال جدید

​یک تحلیلگر بازار سرمایه مشورت با فعالین بازار از سوی دولت را مهم ترین خواسته آن ها در سال جدید عنوان کرد و گفت: بهتر است دولت تصمیمات خود را قبل از اعمال نظرات کارشناسی به صورت سورپرایزگونه اعلام نکند.

مهم‌ترین خواسته بورسی‌ها از دولت در سال جدید
کد خبر: 544437
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۳ ۱۴:۳۱:۰۱

ولید هلالات با تاکید بر اینکه باید در نظر گرفت بازار سرمایه بخش مهمی از اقتصاد است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدی که بخش مهمی از جامعه کارگری در آن حضور دارند در بازار سرمایه حاضر هستند. بنابراین هر تصمیمی که به ضرر بازار سرمایه باشد به ضرر اقتصاد است و هر تصمیمی که به نفع تولید گرفته شود بازار سرمایه واکنش مثبت نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی درمورد خواسته فعالان بازار سرمایه از دولت در سال جدید توضیح داد: مهم ترین خواسته از دولت می‌تواند این باشد که قبل از هر تصمیمی و بدون تعجیل تصمیمات کارشناسی شوند. اگر تصمیمی یک ماه دیرتر گرفته شود اما کاملا پخته باشد و نظرات دیده و شنیده شود نتیجه بهتری دارد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به قیمت گاز که در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده بود، اظهار کرد: در چندماه قبل وقتی بحث قیمت گاز صنایع مطرح بود، فعالان بازار سرمایه زودتر از اهالی صنعت به فرمول تعیین قیمت گاز اعتراض و به موضوع دعوای بین روسیه و اتحادیه اروپا قبل از وقوع جنگ اشاره کردند. این نشان می‌دهد که بدنه کارشناس بازار سرمایه روی اقتصاد جهانی مسلط است.

هلالات ادامه داد: بهتر است دولت هر تصمیمی ‌خواهد بگیرد از تصمیمات کارشناسی استفاده کرده و آن را پیش از نظرات کارشناسی به صورت هیجانی و سورپرایزگونه اعلام نکند. باید مبنای هر تصمیمی که گرفته می‌شود این باشد که چه چیزی به نفع تولید اقتصاد است. قطعا همان هم به نفع بورس خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها