کد خبر: 537997
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد

شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) با هفت‌هزار و ۳۴۹ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی قرار گرفت.

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
کد خبر: 537997
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۳:۰۶:۰۰

در معاملات امروز بورس تهران بیش از چهار میلیارد و ۶۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۸ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال و در بیش از ۲۹۰ هزار نوبت معامله شد.

به گزارش ایرنا، همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۴۲ واحد افزایش به ۳۲۵ هزار و ۵۰۵ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۰۳ واحد رشد به ۲۰۴‌هزار و ۱۹۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج‌هزار و ۵۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۴ هزار و ۱۷۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲ هزار و ۱۵۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۹۰۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزر و ۱۰۰ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۵۷ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۹۶ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۸۱ واحد و پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) با ۱۵۵ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان)، گروه مپنا (رمپنا) با ۷۰ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۶ واحد و گروه صنعتی بارز (پکرمان) با ۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۵۴ میلیون و ۳۷۲ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد افزایش داشت و به ۱۷ هزار و ۵۳۱ واحد رسید.

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، پویا زرکان آق دره (فزر)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، پلیمر آریا ساسول (آریا) و پخش البرز (پخش) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه سامان (بساما)، پتروشیمی مارون (مارون)، اعتباری ملل (وملل)، نفت پاسارگاد (شپاس)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها