عضو اتاق بازرگانی:

معرفی سه گروه ذینفع در طرح صیانت/امیدواریم در عصر دیجیتال فضا بسته نشود

سید حمید حسینی گفت: همه امیدواری فعالان اقتصادی و افکار عمومی این است که در عصر دیجیتال به سمت محدود کردن فضای مجازی نرویم.

معرفی سه گروه ذینفع در طرح صیانت/امیدواریم در عصر دیجیتال فضا بسته نشود
کد خبر: 543568
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۴:۰۶:۵۶

سید حمید حسینی، عضو اتاق بازرگانی  درباره طرح صیانت گفت: مخالفان طرح صیانت به نکات مهمی استناد می کنند که لازم است قانونگذار مد نظر قرار دهد . 

 وی تاکید کرد : به نظر می‌رسد برای شناخت مسیر تصویب طرح صیانت باید ذی نفعان این طرح را شناخت. 

وی با تاکید بر اینکه همه را به یک چوب راندن ما را به جایی نمی‌رساند، اضافه کرد: سه گروه در حال حاضر به عنوان ذینفع پیگیر تصویب طرح صیانت هستند که ماهیتشان با یکدیگر تفاوت دارد. این در حالی است که در مواجهه با این مساله نباید همه را در یک قالب مورد تفسیر قرار داد. 

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: ما فقط رویه طرح را می بینیم در حالی که منافع این سه گروه نیز متفاوت ای یکدیگر است. 

 حسینی گفت: گروهی در کمیسیون فرهنگی مجلس دغدغه فرهنگی دارند و برای پاسخ به دغدغه‌هایشان پیگیر تصویب طرح صیانت هستند. وی افزود: این افراد ذهن و فکرشان این است که فضای مجازی بدآموزی دارد و دسترسی بچه‌ها و جوانان به فیلمهای مفسده انگیز باید ناممکن شود . در این میان این دسته پیشاهنگ هستند و اتفاقا تمرکز بر این بخش بسیار بالاست و افکار عمومی این ها را مسئول اجرای چنین طرحی می بینند ، البته در مقابل آنها بسیار پرزور ایستاده‌اند و هیچ توضیح و توجیهی را قبول نمی کنند .

وی در توضیح ماهیت جریان دوم گفت: دینفعان دوم این ماجرا مدیرانی هستند که در راس کار و نهادها و ارگانها قرار دارند چرا که عملکرد آنها به شدت زیر کنترل شبکه‌های اجتماعی است و اینها از این ماجرا خوشنود نیستند. در نتیجه هر کاری می‌کنند تا این فضا بسته شود . به هر حال  فضای مجازی مانند پنکه ای باد می زند تا پس پرده روشن شود. 

وی با اشاره به اینکه در این مسیر سومین گروه، گروه اصلی را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: گروه سوم از نظر من اصل کار هستند. این‌ها  خودشان را برای پس از اجرای طرح صیانت اماده کرده‌اند و منتظرند طرح اجرا شود تا پلتفرم‌هایی را آماده کرده اند، رونمایی کنند و به محض بسته شدن اینستاگرام و ... میلیاردی پول می‌برند. 

وی تاکید کرد: آنها آماده‌اند به محض اینکه اینستاگرام فیلتر شد، پلتفرمهای خودشان را بیاورند و مدیریت را به دست بگیرند. حساسیت‌های این گروه نیز روی اینستاگرام و یوتیوب است. به هر حال عده ای از این شبکه‌ها کسب درآمد می‌کنند و گروه سوم از این ماجرا دل خوشی ندارند. از این رو برآورد من این است که این دسته هیچ مشکلی با واتس اپ و تلگرام کاری ندارند ولی با اینستاگرام و یوتیوب مشکلات عدیده‌ای را دارا هستند. 

 وی به نفع اقتصادی گروه سوم اشاره کرد و گفت: گروه اول و دوم دغدغه‌های روشنی دارند اما این گروه سوم است که برای نفع اقتصادی خود را اماده می کند و حمایتی همه جانبه را نیز تدارک دیده است در حالی که مضرات این نفع اقتصادی برای کشور بسیار بالاست و باید این نکته را مد نظر داشت. 

به گفته وی توجه به گروه سوم در این مسیر اهمیت فراوانی دارد .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها