نماینده مردم چابهار:

قشر برخوردار،برخوردارتر شده/آنچه مردم را رنج می دهد "فرق" است نه "فقر"!

نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس آنچه امروز مردم را رنج می دهد "فرق" است نه "فقر"، خواستار تخصیص عادلانه بودجه در نظر گرفته شده برای گازرسانی به مناطق محروم شد.

قشر برخوردار،برخوردارتر شده/آنچه مردم را رنج می دهد "فرق" است نه "فقر"!
کد خبر: 543307
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۱۳:۰۷:۰۹

معین الدین سعیدی،نماینده مردم چابهار با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تخصیص 30 هزار میلیارد ریال برای گازرسانی به مناطق محروم، گفت: اگرچه این مصوبه مجلس می‌تواند بسیار مناسب باشد و مشکل گازرسانی به بخشی از مناطق محروم را حل کند اما آنچه امروز مردم را رنج می‌دهد "فرق" است نه "فقر" چراکه معمولا این منابع به عدالت تقسیم نمی‌شوند و دولت‌ها در  این مسیر باید پاسخگوی مجلس باشند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم چابهار، نیک شهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی مجلس 30 هزار میلیارد ریال برای گازرسانی به مناطق محروم در نظر گرفته است که هنوز نه تنها روستاها بلکه هیچ شهری از سواحل مکران در جنوب استان سیستان و بلوچستان حتی یک متر گازرسانی نشده است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد مناطق برخوردار، برخوردارتر شده و مناطق محروم، محروم‌تر شوند، افزود: با این وجود به دنبال پیگیری‌های انجام داده، مسئولان امر قول داده‌اند شهرستان‌های فاقد گاز در مناطق محروم مطابق با عدالت به شبکه ملی گاز متصل شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر احساس کنیم رویه وزارت نفت همچون گذشته برپایه بی‌عدالتی است از ظرفیت‌های قانونی خود در مجلس همچون سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص از شرکت ملی گاز استفاده خواهیم کرد.

 براساس مصوبه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1401، وزارت نفت مکلف شد تا از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط و از محل سهم 14.5 درصد این شرکت تا میزان 30 هزار میلیارد ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی با اولویت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان و استان‌های نفت‌خیز و گازخیز مناطق سردسیر استان‌های منطقه زاگرس، مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور هستند، همچنین روستاهای واقع در مناطق کوهستانی و صعب العبور حداقل 4 برابر سرانه اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها