کد خبر: 543120
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۲:۴۴:۵۵
| |

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی خبر داد:

کریدور ایمن آبی برای نجات کشتی‌های تجاری در دریای سیاه ایجاد می‌شود

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی با اشاره به بررسی مساله جنگ روسیه و اوکراین در جلسه اضطراری سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: یک کریدور ایمن آبی safe blue maritime corridor برای نجات کشتی‌های تجاری که در دریای سیاه گیر افتاده‌اند ایجاد می‌شود.

کریدور ایمن آبی برای نجات کشتی‌های تجاری در دریای سیاه ایجاد می‌شود
کد خبر: 543120
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۲:۴۴:۵۵

«ماندانا منصوریان» با اشاره به اینکه شورای «آیمو» نشست ۲ روزه فوق العاده‌ای را برای بررسی موضوعات روسیه و اوکراین و امنیت و ایمنی در دریای سیاه و دریای آزوف به صورت اضطراری ترتیب داد، اظهارکرد: از مهمترین مواردی که شورا مصوب کرد ایجاد یک کریدور ایمن آبی safe blue maritime corridor برای نجات کشتی‌های تجاری بود که در دریای سیاه گیر افتاده‌اند تا شاهد عبور ایمن دریانوردان آنها از منطقه باشیم. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وی ادامه داد: دبیر کل آیمو موظف شد تا با اولویت تام و با ارتباط ذی نفعان و صنایع دریانوردی ایجاد این کریدور ایمن را پیگیری کند. 

نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی بیان کرد: توصیه به افسران کنترل و بازرسی در رابطه با نگاه سهل گیرانه تر به گواهینامه های کشتی‌ها و دریانوردان که به علت شرایط موجود نتوانسته اند گواهینامه خود را تمدید کنند از دیگر مواردی بود که مورد تصویب قرار گرفت.

منصوریان با اشاره به اینکه از کشورها درخواست شد تا مطمئن شوند حقوق و حق الزحمه دریانوردان حاضر در آب های دریای سیاه و دریای ازوف به طور کامل پرداخت می‌شود و شرایط بازگشت آنها به وطن خود نیز مهیا است‌، تاکید کرد: موضوع برخورد واقع گرایانه در خصوص کنترل و بازرسی کشتی‌ها از دیگر مواردی بود که مدنظر قرار گرفت.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها