کد خبر: 541376
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۲۱:۰۶:۰۴
| |

خام‌فروشی و عدم وجود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل گنبدکاووس است

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس گفت: خام فروشی و عدم ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات شهرستان از مشکلات این شهرستان است.

خام‌فروشی و عدم وجود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل گنبدکاووس است
کد خبر: 541376
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ ۲۱:۰۶:۰۴

مهدی دهرویه در جلسه شورای اداری با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری اظهار کرد: کمبود آب شرب روستایی و شهری، عدم توسعه‌یافتگی در شهر مرزی اینچه‌برون، کمبود سرانه ورزشی، تعداد بالای مدارس تخریبی در شهرستان، خام‌فروشی محصولات تولیدی در شهرستان و عدم ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط، کمبود سرانه ورزشی، آمار بالای مصرف مواد مخدر به صورت سنتی و صنعتی، نبود یک مرکز ترک اعتیاد از محل ماده ۱۶، کمبود‌ مکان‌های اقامتی و تفریحی از جمله مشکلات مهم شهرستان بوده و به تبع مهمترین مطالبات مردم است.

به گزارش فارس، وی تصریح کرد: گنبدکاووس پیشانی میراث فرهنگی استان بوده و با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت متشکل از ۲۷ قوم و نژاد مختلف در کنار  هم با وحدت و صمیمت زندگی می کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: صدف کوهی، ید و بزرگترین باغ یکپارچه زیتون از منابع منحصر به فرد شهرستان است.

* برج قابوس گنبدکاووس نیاز به طرح مطالعاتی دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: مهمترین شاخص استان گلستان به عنوان مقصد گردشگری تمدن منطقه بوده و یکی از ویژگی‌های مهم استان گلستان به ویژه شهرستان گنبدکاووس ثبت جهانی  برج قابوس به عنوان پانزدهمین اثر جهانی است.

مریم آق اتابای اظهار کرد: برج آجری قابوس با هدف مقصد گردشگری نیاز به طرح مطالعاتی دارد تا بتوانیم از این برج با آثر بسیار مهم یکهزار ساله گذشته به خوبی حفاظت و نگهداری کنیم.

وی تصریح کرد: ساماندهی محوطه برج قابوس در راستای طرح توسعه گردشگری و موزه بزرگ گلستان که یکی از طرح‌های مهم شمال شرق و استان گلستان بوده و از سال ۹۲ در حال پیگیری است  نیاز به اعتبارات ویژه دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: نشان تجاری‌سازی صنایع دستی برای ۱۵ هزار بافنده منطقه مرزی که نیازمند درآمد ناچیز برای امرار‌معاش بوده با وجود ۴۲ نوع تولیدات صنایع دستی بومی یکی از ضروریات شهرستان است‌.

* اشرافگرایی و نگاه غیرانقلابی مانع پیشرفت کارها است

امام‌جمعه گنبدکاووس گفت: هرجا که کاری بر زمین مانده و پیشرفتی انجام نشده بخاطر نگاه اشرافگری و غیر انقلابی برخی مسئولان به مسائل است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: برای نفوذ انقلاب و دیده شدن آن باید تغییراتی صورت گیرد و بخشی از این تغییرات مربوط به تغییر مدیران دوره گذشته است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم گفتمان روشن‌تری برای اهداف خود مشخص کند و وحدت گفتمان برای تلاش بیشتر و کارآمدی بهتر ضرورت دارد.

* مشکلات معیشتی و کمبود آب مردم منطقه گنبدکاووس را رنج می دهد

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: مشکلات معیشتی و کمبود شدید آب شرب، ضعف ولتاژ برق در منطقه گنبدکاووس مردم را به شدت رنج می‌دهد و امید داریم در کوتاه مدت این مشکل حل شود.

عبدالباسط نوریزاد اظهار کرد: تشکیل نظام انقلابی و حاکمیت اسلامی از ارزوهای دیرینه مردم شیعه و سنی ایران بوده و تقویت وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز با صمیمت برادران شیعه و سنی در کنار هم از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: مردم این منطقه تندیس وحدت، صمیمت و برادری بین شیعه و سنی در کشور هستند و امید داریم مسئولان نیز با وحدت و برادری در کنار هم به مردم خدمت صادقانه داشته باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها