کد خبر: 532656
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۵:۵۳:۰۰
| |

نماینده مردم سیرجان:

استان کرمان با مشکل تغییرات اقلیمی مواجه است / کشاورزی حمایت شود

نماینده مردم سیرجان در مجلس با اشاره به تغییرات اقلیمی گسترده در کرمان گفت: یک روز آبی برای کشاورزی وجود ندارد و روز بعد سیل استان را فرا می گیرد.

استان کرمان با مشکل تغییرات اقلیمی مواجه است / کشاورزی حمایت شود
کد خبر: 532656
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ۱۵:۵۳:۰۰

شهباز حسن پور عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شمال کرمان گفت: کشاورزی هم اکنون مهمترین عامل ایجاد اشتغال در استان کرمان محسوب می‌شود و باید مورد حمایت و توجه جدی مسئولان باشد.

به گزارش مهر، وی به تولید محصولات مختلف از جمله پسته، خرما، مرکبات و محصولات جالیزی در کرمان اشاره کرد و گفت: کرمان نیاز بخش زیادی از استان‌های کشور را تأمین می‌کند و باید مدیریت منسجم و اقتصاد محور بر کشاورزی کرمان حاکم باشد.

وی ادامه داد: استفاده از روش‌های علمی در کشت و تولید محصولات مختلف بسیار مهم است و از سوی دیگر تولید صادرات محور و تسهیل در صادرات باید در بخش محصولات کشاورزی انجام شود.

حسن پور بر کمبود آب و خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: سال‌ها استان کرمان با کمبود شدید بارندگی مواجه بوده است و به همین دلیل توسعه آبیاری مکانیزه باید در دستور کار باشد.

وی بر توسعه تحقیقات در بخش کشاورزی تاکید کرد گفت: باید از مشاغل و تولیدات در این بخش حمایت شود و با افزایش تحقیقات علمی زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی و کمبود آب را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: سرمازدگی، گرمازدگی، شیوع آفت‌ها و کمبود آب به چالشی عمده برای ادامه تولید محصولات در استان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها