کد خبر: 530870
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۴۴:۳۷
| |

اردشیر مطهری،عضو کمیسیون اجتماعی:

خروجی راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها در بودجه مثبت خواهد بود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها اقدام مناسبی خواهد بود چرا که میزان اشرافیت استانداران به استان‌ها و شهرستان‌هایشان بسیار خوب است و خروجی کار هم مثبت خواهد بود.

خروجی راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها در بودجه مثبت خواهد بود
کد خبر: 530870
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۰۹:۴۴:۳۷

درباره راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: این اقدام بسیار خوب است و اگر کار‌ها را به استان‌ها و صندوق توسعه استانی بسپاریم و اختیارات به استانداری‌ها داده شود، بسیار خوب است.

به گزارش میزان، وی درباره محاسن این کار بیان داشت: قطعا استانداران برای توزیع و آمایش بودجه و امکانات بین نقاط مختلف استان اشراف بیشتری دارند. این در حالی است که تا پیش از این در مرکزیت و از سوی سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌شد که هر بخشی از یک استان چقدر اعتبار دریافت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها  کار خوبی است چرا که میزان اشرافیت استانداران به استان‌ها و شهرستان‌هایشان بسیار خوب است و خروجی کار هم مثبت خواهد بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کار در جهت عدالت است و می‌تواند عدالت را جاری کند. رئیس جمهور از همان ابتدای کار خود گفته بود که اختیارات استان‌ها افزایش می‌یابد و ما منتظریم که عملیاتی شود.

مطهری بیان کرد: اگر صندوق توسعه استان‌ها راه اندازی شود، رویه به این گونه است که برای مثال، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تحقق وعده‌های سفر رئیس جمهور و حل مشکلات یک استان در اختیار استاندار قرار می‌گیرد و باید استاندار آن اعتبارات را بین مجموعه‌ها تقسیم کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در این صورت مسئولیت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات استانی کم می‌شود. علاوه بر این، استانداران عدالت را در تقسیم اعتبارات و امکانات بهتر رعایت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها