کد خبر: 535204
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۹:۰۹:۵۷
| |

رئیس دانشگاه یزد:

مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد ایجاد می‌شود/احداث ۴ خوابگاه جدید

رئیس دانشگاه یزد از ایجاد مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد خبر داد و گفت: این اقدام در راستای کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی یزد انجام می شود.

مرکز اشتغالزایی در دانشگاه یزد ایجاد می‌شود/احداث ۴ خوابگاه جدید
کد خبر: 535204
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۹:۰۹:۵۷

عباس کلانتری ظهر یکشنبه در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار و ۷۵۰ دانشجو در دانشگاه یزد مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: کمتر از پنج درصد از این دانشجویان خارجی هستند که لازم است طی یک برنامه چهار ساله این تعداد به ۱۵ درصد برسد.

به گزارش مهر، وی عنوان کرد: دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان خارجی از نظر علمی حساسیت زیادی دارد به نحوی که اکنون تنها رتبه یک تا ۳۰۰ کنکور افغانستان در دانشگاه یزد جذب می شوند.

کلانتری با تشریح وضعیت علمی دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه یزد بیان کرد: تلاش ما جذب دانشجویان نخبه سایر کشورهاست.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: در حال حاضر ۴۷ کدرشته کارشناسی، ۱۱۵ کدرشته کارشناسی ارشد و ۵۵ رشته دکتری فعال است و ۴۷۲ نفر نیز به عنوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار هستند.

جذب یک عضو هیئت علمی به ازای هر ۲۸ دانشجو در دانشگاه یزد

کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر به ازای هر ۲۸ دانشجو، یک عضو هیئت علمی مشغول فعالیت است، عنوان کرد: تلاش داریم با جذب اعضای هیئت علمی جدید، این سرانه را به یک عضو هیئت علمی به ازای هر ۲۵ نفر برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در مورد اقدامات دانشگاه یزد در قبال بیکاران فارغ التحصیل که بخش عمده ای از بیکاران استان یزد را تشکیل می دهند، اظهار داشت: با فنی و حرفه ای استان یزد تفاهمنامه ای منعقد شده که بر اساس آن، دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی خود، مهارت کسب کرده و گواهینامه معتبر کسب می کنند تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند تسهیلات بانکی دریافت و کارآفرینی کنند.

رئیس دانشگاه یزد ادامه داد: علاوه بر این، در دانشگاه یزد نیز مرکز اشتغالزایی در زمینه مختلف و متنوع ایجاد خواهیم کرد که هم اکنون روند آن در حال انجام است.

کلانتری تاکید کرد: باید از اساتید بنام کارآفرینی کشور در این زمینه استفاده کنیم تا در دانشجویان روحیه کارآفرینی ایجاد کنیم زیرا اگر آموزش وجود نداشته باشد، از همان ابتدا مسیر کارآفرینی درست طی نمی شود.

رتبه شانزدهم دانشگاه یزد در تولید علم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد از استان‌های دارای رتبه برتر در زمینه سرانه دانشجویی است، افزود: در شرایطی که یزد در دوران قبل از انقلاب تنها یک دانش‌سرا داشت اکنون در تولید علم در کشور رتبه شانزدهم را داراست.

کلانتری تاکید کرد: البته نباید به این رتبه راضی باشیم و تلاش ما مطرح کردن دانشگاه یزد در سطح بین المللی است که البته با مقالات ISI و تولیدات علمی نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، این روند آغاز شده است.

رئیس دانشگاه یزد در این نشست همچنین به تشریح برنامه های عمرانی پرداخت و اظهار داشت: تقویت آزمایشگاه‌ها، ایجاد چهار خوابگاه جدید با اعتبارات سفر ریاست جمهوری، بهسازی رستوران‌های دانشگاه و … بخشی از این برنامه هاست و در کنار تمام برنامه ها، برنامه های فرهنگی را با قوت ادامه می دهیم و برنامه های جدید نیز خواهیم داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها