کد خبر: 526982
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۳:۵۶
| |

از کارگران تا فارغ التحصیلان؛ در آینه زیست بوم ملی اشتغال

زیست بوم ملی اشتغال که مورد توجه و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، عموم مردمی که دنبال اشتغال هستند اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی تا کارگر ساده را دربر می گیرد و در این زیست بوم هر کارجو باید از حداقل های مهارت برخوردار باشد.

از کارگران تا فارغ التحصیلان؛ در آینه زیست بوم ملی اشتغال
کد خبر: 526982
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۴:۱۳:۵۶

اعتمادآنلاین| در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم از زیست‌بوم اشتغال کشور با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،این زیست‌بوم دو الزام در زمینه تکنیک‌ها و روش‌های ایجاد اشتغال و ایجاد و هماهنگی در سطح کلان برای عملیاتی شدن ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور در راستای اشتغال آفرینی دارد.

حجت عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر پیگیری اشتغال و رفع بیکاری، از بیکاری پس از تورم به عنوان مشکل شماره دو کشور نام برده و می گوید:در حوزه اشتغال برای دستیابی به اهداف تعیین شده نیازمند هماهنگی بین بخش های مختلف هستیم چرا که فرایندها و اقدامات نظیر هماهنگی بازار، مسائل آموزشی و تامین مالی کار دشواری است.

به گفته وی، برای ایجاد هماهنگی، همدلی و هم فکری به یک نظام واحد نیاز داریم که بر همین اساس در زیست بوم ملی اشتغال، وظایف هر دستگاه مشخص می شود.

وزیر کار، تولید و اشتغال را دو محور اصلی این زیست بوم عنوان کرده و می افزاید: در زیست بوم ملی به تولید از منظر اشتغال و نه رشد اقتصادی نگاه می شود و بر این اساس، اشتغال های متناسب با مزیت های ملی، محلی و منطقه ای و تولیدات با اشتغالزایی بیشتر در اولویت هستند.

در حال حاضر شناخت دقیق و طبقه بندی شده از جامعه بازار کار اعم از بیکاران مطلق، ناامیدان از کار، اشتغال ناقص و اشتغال غیر رسمی در رسیدن به اهداف حوزه اشتغال امری ضروری است.

بر اساس اعلام معاونت اشتغال و کارآفرینی وزارت کار، زیست بوم اشتغال، عموم مردمی که دنبال اشتغال هستند اعم از فارغ التحصیلان دانشگاهی تا کارگر ساده را دربر می گیرد و هر کارجو باید از حداقل های مهارت برخوردار باشد به همین

منظور در این زمینه نقش همه نهادهای آموزشی و فنی و حرفه ای مهم است.

زیست‌بوم اشتغال دو گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می‌کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها